استاندار اصفهان: برغم تحریم‌ها کشور خوب اداره می‌شود

عباس رضایی روز چهارشنبه در شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان در تالار شهروند افزود: برخی در داخل قصد دارند بین دولت و مردم اختلاف بیندازند اما باید بدانند همه در یک کشتی نشسته‌ایم.

وی از شهرداران خواست، ارتباط خود را با مردم بیشتر کنند همچنین منطقی، علمی و قانونی عمل کنند، باید بدانیم قوانین جمهوری اسلامی یعنی قوانین شرع و خلاف آن یعنی خلاف شرع.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه کرونا هنوز تمام نشده اشت، گفت: تاکنون ۱۷ مبتلا به کرونای انگلیسی در اصفهان شناسایی شدند و این ویروس جهش یافته در حال چرخش است از این رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: برغم تمام مشکلات طی یکسال گذشته با شیوع کرونا روزهای بسیار سختی را سپری کردیم.

رضایی به انتخابات ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد: شهرداران، فرمانداران و بخشداران به لحاظ سیاسی و گرایش‌ها در امر انتخابات دخالت نکنند.

وی با بیان اینکه شهرداران باید خلاقیت و نوآوری داشته باشند، افزود: شهرداران باید نسبت به تکالیف مالیاتی به روز باشند از این رو رعایت دقیق مفاد آیین نامه مالیاتی شهرداری‌ها و فروش اموال باید براساس قوانین انجام شود.

سازمان همیاری ها پشتوانه شهرداری ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تاکنون سعی کردیم سازمان همیاری‌ دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را به عنوان پشتوانه قوی برای شهرداری‌ها در نظر بگیریم.

حجت الله غلامی ادامه داد: سازمان همیاری‌ها پشتوانه خوبی برای فعال سازی پروژه‌های عمرانی است.

وی اضافه کرد: یاری رساندن به شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های ضعیف وظیفه سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌هاست.

غلامی تصریح کرد: خرید عمده برای مبلمان شهری، ماشین آلات، نوسازی ماشین آلات و خودروهای مستهلک شهرداری از اقدامات صورت گرفته بود.

به گفته وی، یکی دیگر از اقدامات در دست اجرا این است که از محل سود سازمان همیاری دهیاری‌ها و شهرداری‌های اصفهان به شهرداری‌ها کمک کنیم از این رو مصوب شد ۲۰ درصد از سود سازمان را به شهرداری‌ها اختصاص دادیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار داشت: باید برای سازمان همیاری‌ها درآمد پایدار ایجاد کنیم.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید