برگزاری پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز بعد از چند سال وقفه

برگزاری  پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز بعد از چند سال وقفه

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مهلت ارسال آثار به پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز تا۲۵اسفند ماه سال جاری تمدید شد.

 

حجت السلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز یکی  از اتفاقات مهم شهر و استان ما خواهد بود.

 

وی ادامه داد:متاسفانه بعد از وقفه چندین ساله توانستیم با همکاری اهالی فرهنگ و هنر پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز  را به مرحله اجرایی برسانیم.

 

این مقام مسئول بیان کرد: از سال ۹۹ رویکرد اصلی  سازمان فرهنگی، هنری اجتماعی شهرداری تبریز  در حوزه ی فرهنگی موضوع کتاب است که در این راستا فعالیت های قابل توجهی در حال اجراست.

 

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد:طرح کتاب یار،ایستگاه های مطالعه در مجتمع ها و از جمله برنامه های سازمان است که به منظور تکریم نویسندگان و فعالان فرهنگی و ناشران صورت گرفته است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در ادامه بیان کرد: سرانه میانگین مطالعه در استان ما در خور و شان شهروندان نیست ‌باید همگان برای افزایش این موضوع تلاش هایی را انجام دهیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بخش های جایزه ملی کتاب سال تبریز توضیح داد: این رویداد در بخش اصلی که عموم نویسندگان، مولفان، مترجمان، ناشران و پدیدآورندگان کتاب حائز شرایط، می توانند برای شرکت در این رویداد تعداد ۳ جلد از آثار خود که در ۱۳۹۸ چاپ و منتشر شده است را به این دبیرخانه ارسال کنند

 

حمیدی ادامه داد: در بخش جنبی نیز انتخاب ناشر نمونه سال و گرافیست و تصویرساز نمونه سال را خواهیم داشت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: در بخش ویژه هم شهریار و شهریار شناسی(بدون در نظر گرفتن شرایط بومی بودن نویسنده و ناشر)، برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی شهردار تبریز مجموع جوایز اهدایی این رویداد ملی در سه بخش را ۹۳ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در بخش اصلی به برگزیده اول ۶ میلیون تومان و به نفرات بعدی هر کدام سه میلیون تومان، در بخش جنبی به نفر برگزیده سه میلیون تومان و در بخش ویژه به برگزیده اول پنج میلیون تومان و آثار شایسته تقدیر نیز هر کدام سه میلیون تومان اعطا می شود.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پنجمین جایزه کتاب سال تبریز بعد از چند سال وقفه درحالی برگزاری می شود که تلاش کرده با توجه به موضوعاتی چون شهریار سخن، زمینه ساز معرفی شایسته مفاخر و مشاهیر ایران شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز خبر داد: بنا درخواست ناشران این رویداد ملی به مدت ده روز تمدید شده است  تا علاقمندان بتوانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

محمدطاهری خسروشاهی، عضو کمیته علمی جایزه ملی کتاب سال تبریز هم گفت: بایستی نویسنده، مولف، مترجم یا ناشر، اثر بایستی متولد یا ساکن یکی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل یا زنجان باشد.

 

وی ادامه داد:پدیدآورندگان، به غیر از استانهای ذکر شده در صورتی می توانند در این رویداد شرکت کنند که محتوای اثرشان از نظر موضوع و مضمون درباره تبریز و استان آذربایجان شرقی باشد.

 

طاهری یادآور شد: موضوعات برگزاری این جشنواره شامل شاخه های ادبیات و علوم انسانی در زمینه شعر، داستان، فلسفه، الهیات و زبان شناسی، شاخه علوم اجتماعی شامل جامعه شناسی، انسان شناسی، اقتصاد، تاریخ، جغرافیا و حقوق و شاخه روانشناسی و علوم تربیتی، علوم مهندسی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، هنر و معماری، کودک و نوجوان و تصحیح و تحقیق است.

 

بابک دانش پناه، مدیرعامل سازمان فرهنگی،هنری،اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز هم در این مراسم اظهار کرد:سعی دبیرخانه بر این است تا مجموعه های ارسالی را به نحو احسن دریافت کرده و به مرحله داوری برسانند.

 

سیروس مصطفی، دبیر اجرایی پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز هم گفت: وقتی ما اسم یک رویدادی را ملی میگذاریم مجبوریم تا استانداردهای لازم را اجرایی کنیم.

 

او در ادامه ابراز کرد:تلاشمان بر این بود تا این رویداد به صورت دقیق اطلاع رسانی شود، بر همین اساس به ۲۵۵ نقطه از کشور پوستر ارسال کرده ایم تا همه از این رویداد باخبر شود.

 

مصطفی در پایان خاطر نشان کرد:امید است این رویداد جایگاه خود را در حوزه فرهنگ و هنر پیدا کند و برای آیندگان به میراث گذاشته شود.

 

پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز، اردیبهشت ماه سال آتی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کلانشهر تبریز برگزار خواهد شد و در نهایت آثار برگزیده اهالی قلم شهر یا کتاب‌هایی با موضوع شهر تبریز معرفی خواهند شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید