کد خبر: 274611
۱
۰
نسخه چاپی

توسعه پایدار کشور با حفظ منابع طبیعی/تبدیل ارتفاعات شیراز به جنگل

به گزارش اقتصادآینده نیوز عنایت اله رحیمی ظهر پنجشنبه در مراسم نمادین روز درختکاری، گفت: با توجه به شرایط ویژه عرصه‌های زیست محیطی خوشبختانه با تلاش‌های انجام گرفته در مجموعه منابع طبیعی و همراهی خوب مردم در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی روز به روز شاهد گسترش فرهنگ حفاظت از منابع جنگلی در استان هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تمامی ارتفاعات شیراز به جنگل تبدیل شود.

استاندار فارس در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند صورت گرفته در مدیریت منابع طبیعی استان و توسعه فضاهای سبز گفت: منابع طبیعی میراثی گرانبها است و اهداف اصلی توسعه پایدار در کشور را محقق می‌سازد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت و حضور حداکثری مردم در جهت حفظ و حراست از میراث گران بهای طبیعت و انفال در راستای تحقق اهداف اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری در جهت حفاظت از طبیعت گام برداریم.

راه اندازی هنگ امداد و نجات در فارس

عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری هفته منابع طبیعی سال جاری تحت عنوان " همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی " گفت: با پیشرفت روز افزون علم و فن آوری و استفاده از تکنولوژی‌های روز، حفاظت از منابع طبیعی بیش از پیش اهمیت یافته چرا که با چنین روندی باید منتظر نابودی طبیعت باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سال جاری در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: رونمایی از واحد مدیریت فناوری نوین یکی از مهمترین طرح‌های شاخص منابع طبیعی است که در راستای استفاده از تکنولوژی‌ها نو جهت پایش و حفاظت از عرصه‌ها در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین در طرح هنگ امداد و نجات که اولین بار در استان فارس در شرف راه اندازی است، شش هزار نیروی علاقه مند به طبیعت و داوطلب آموزش دیده و متخصص از گروه‌های مختلف از جمله اعضای بسیج سازندگی، کوهنوردان و ورزشکاران تجهیز و در راستای حفاظت از عرصه‌ها با ادارات منابع طبیعی در سراسر استان همکاری خواهند کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید