کد خبر: 277333
۰
۰
نسخه چاپی

اثر گذاری دینی موکب قمربنی هاشم در منطقه زلزله زده سی سخت

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری شامگاه شنبه در آئین تجلیل از ۲۳ نفر از طلاب جهادی موکب قمر بنی هاشم علیه الاسلام چهارمحال و بختیاری در منطقه زلزله زده سی سخت گفت: وقتی به شیوه تربیتی انبیا و قرآن کریم نگاه می‌کنیم می‌توانیم این استنباط را از بعضی معارف قرآنی داشته باشیم که شیوه تربیتی انبیا تربیت در بستر اجتماع بوده است.

وی با اشاره به احوالات زندگی حضرت موسی پس از سرگردانی‌های طولانی قوم بنی اسرائیل، گفت: هنگامی که این قوم وارد مصر می‌شوند، دستور خداوند به حضرت موسی و برادرش این است که به مردم می‌گوید بروند و برای خودتان خانه درست کنید و حضرت موسی در بستر یک عملیات اجتماعی اقدام به تربیت قوم خود پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به داستان حضورت نوح گفت: حضرت نوح نیز یک کار برای مخاطبانش تعریف می‌کند و در بستر این کار اقدام به انجام تعالیم دینی انسانی اجتماعی می‌پردازد.

وی تاکید کرد: ساخت کشتی توسط حضرت نوح نیز بستری برای تربیت اجتماعی است.

اثر گذاری دینی موکب قمربنی هاشم در منطقه زلزله زده سی سخت

وی با بیان اینکه مقصود ما تحقق یک فکر دینی است، گفت: توفیقی که به برکت انقلاب اسلامی برای ما ایجاد کرده است این است مقاصد اجتماعی قاعدتاً باید منشأ تکامل باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طی بررسی انجام شده اولین حضور اجتماعی روحانیون در یک مسئله اجتماعی در زلزله بم ایجاد شد و روحانیون و طلبه‌های بسیاری در منطقه حضور یافتند.

وی گفت: با همت تلاش روحانیون در مسائل و جریان‌های اجتماعی شاهد رشد شخصیت و منزلت روحانیت هستیم و جایگاه اجتماعی در حال بهبود است.

اثر گذاری دینی موکب قمربنی هاشم در منطقه زلزله زده سی سخت

وی گفت: روحانیون ضمن تبلیغ‌های فردی و سنتی برای اجرای تبلیغ‌های اجتماعی باید وارد میدان‌های حل مسائل اجتماعی وارد شوند در که مسیر این مهم تکامل انسانی نیز محقق می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال شدن موکب قمر بنی هاشم چهارمحال و بختیاری در منطقه زلزله زده سی سخت، عنوان کرد: گروه‌های جهادی متعددی در شهر سی سخت فعال شده بودند و طی بررسی‌های انجام شده اثر گذار ترین گروه جهادی در منطقه سی سخت موکب قمر بنی هاشم چهارمحال و بختیاری بوده است.

اثر گذاری دینی موکب قمربنی هاشم در منطقه زلزله زده سی سخت

وی بیان کرد: فعال شدن موکب قمر بنی هاشم چهارمحال و بختیاری نخستین اردوی جهادی خارج از استان بود که از چند گروه دیگر تشکیل شده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه ما این است که قرار گاه جهادی طلاب را در استان فعال کنیم و از ظرفیت‌های آن برای تبلیغ دینی اجتماعی بهره گیری شود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید