کد خبر: 277890
۰
۰
نسخه چاپی

حمایت از تولید و تقویت زیرساخت‌ها عاملی مهم در تحقق شعار سال ۱۴۰۰

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام عباس عبدالهی صبح سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران استان سمنان به صورت مجازی، ضمن اشاره به شعار سال یعنی «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی»، بیان کرد: امروز ایران اسلامی با دشوارترین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی روبرو است و دلیل آن نیز قیام استقلال‌طلبانه ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی (ره) محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر کشورمان قرار بود مانند گذشته وابسته بیگانگان باشد این همه فشار را تحمل نمی‌کرد، افزود: خدا را شاکریم که ظرفیت‌های فرهنگی ایرانی اسلامی ما و اعتقادات عمیق ملت ایران و همت عالی مردم متدین و ولایتمدار، سبب شده تا بتوانیم بر تمام موانع پیروز شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه آخرین حربه‌ای که دشمنان استقلال و پیشرفت این کشور الگوساز در انقلاب‌های استقلال‌طلبانه جهان معاصر به آن دست زده‌اند، تنگه اقتصادی است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال پیش از تقابل اقتصادی ملت ایران به عنوان «جنگ اقتصادی» یاد کردند و کارشناسانی که امروز مناسبات اقتصادی جهان سلطه را با ایران اسلامی رصد می‌کنند، تصدیق می‌کنند که ما در یک جنگ تمام عیار و در حوزه اقتصاد قرار داریم.

عبدالهی افزود: همانطور که در دوران دفاع مقدس در حوزه نظامی با بسیج کردن تمام مردم و امکانات حول محور ولایت و همگرایی ملی‌مان توانستیم مقابل بیش از ۴۰ کشور دنیا که مستقیم و غیر مستقیم با ما در جنگ بودند، پیروز شویم، امروز هم در جنگ اقتصادی می‌توانیم به شرط همت و رصد دقیق مسئله‌ها و همگرایی بر محور ولایت، پیروز باشیم.

وی با بیان اینکه انتخاب شعارهای اقتصادی در سال‌های اخیر برای شعارهای سال از سوی رهبر حکیم انقلاب، یک مقوله تشریفاتی نیست، اضافه کرد: انتخاب شعار سال، یک رهنمود مدیریتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای انگیزه افزایی و بسیج ظرفیت مردم و مسئولان در جنگ نابرابر اقتصادی محسوب می‌شود لذا معظم‌له سال ۱۴۰۰ را با عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کرده و هر کدام از ما در هر جایی که هستیم باید بدانیم که رسالتمان در این حوزه چیست؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد: اگر تولید در کشور جهش یافته و زیرساخت‌های اقتصادی درون کشورمان تصحیح شود، اقتصاد از اتکا به نفت جدا شده و قطعاً می‌توانیم آینده نسل‌های کشور را تضمین کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، در حوزه فرهنگ‌سازی، انگیزه‌سازی و ایجاد وحدت بین مردم و مسئولان و بسترسازی برای نقش آفرینی بیشتر مردم در حوزه مدیریت اقتصادی کشور، رسالت خود را انجام خواهد داد.

عبدالهی با بیان اینکه استان سمنان دارای سرمایه‌های متعدد در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، دام پروری و تجارت است و می‌تواند الگوی تحقق شعار سال ۱۴۰۰ باشد، گفت: حمایت از ظرفیت‌های تولیدی این استان یکی از انتظارات ما در سال ۱۴۰۰ از مسئولان اجرایی و تقنینی در عرصه اقتصادی است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید