کد خبر: 278077
۰
۰
نسخه چاپی

وزش باد شدید و تندباد در استان سمنان/ مردم مراقب باشند

به گزارش اقتصادآینده نیوز نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در ساعات آتی اغلب نقاط استان سمنان شاهد تندباد و یا وزش باد شدید خواهند بود شهرداری برخی شهرهای استان مانند شاهرود و دامغان و بسطام، هشدار امکان شکستن شاخه درختان را اعلام کرده است.

وزش باد در شرق استان سمنان به صورت تند باد و در غرب استان به صورت وزش باد شدید خواهد بود. هم اکنون آسمان نیمه شرقی استان نیز نیمه ابری تا تمام ابری است و همه چیز مهیای ورود و تلاقی توده‌های پرفشار و کم فشار کویری و شمالی و ایجاد طوفان و تند باد است.

سمنان؛ غبار همراه با باد شدید

آسمان مرکز استان هم اکنون صاف همراه با غبار محلی و در برخی نواحی ریزگردها است دمای هوا ۱۸ درجه بالای صفر است و پیش بینی هواشناسی برای ساعات آتی سمنان آسمان کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهد بود بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان طی ساعات آتی نیز ۲۳ و ۱۷ درجه بالای صفر خواهد بود.

در شاهرود آسمان کاملاً ابری است و دماسنج‌ها عدد ۱۵ را نشان می‌دهند پیش بینی هواشناسی برای این بزرگترین شهرستان دیار قومس آسمان نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهد بود و از ساعات دیگر وزش باد در این شهر آغاز می‌شود. از سوی دیگر حاجی محمد علی شهردار شاهرود هشدار نسبت به تندباد را اعلام و از مردم خواسته تا خودروهایشان را ترجیحاً زیر درختان پارک نکنند که دچار خسارت نشوند.

در دامغان شرایط کاملاً مشابه شاهرود است در این شهرستان نیز دمای هوا ۱۵ درجه است و طی ساعات آتی وزش باد را شاهد خواهیم بود. مرکز دیار صد دروازه نیز طی ساعات پیش رو به محدوده وضعیت هشدار از لحاظ وزش باد شدید و تندباد وارد خواهد شد و در نتیجه مردم باید مراقب باشند. بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای امروز ۲۵ و ۱۳ درجه بالای صفر است که نشان می‌دهد علی رغم وزش باد شدید، هوا سرد نخواهد شد.

وزش باد در شهمیرزاد

میامی تقریباً شرایط مشابه دارد با این تفاوت که شدت وزش باد در مرکز شهرستان بیش از دیگر نواحی شمالی و شرقی است. بیشینه و کمینه دمای هوای دیار آفتابگردان‌های طلایی برای امروز ۲۴ و ۱۱ درجه بالای صفر است و آسمان کاملاً ابری است همچنین احتمال بارش پراکنده و رگبار در این شهرستان وجود دارد.

وزش باد ۱۷ کیلومتر بر ساعتی در شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر پدیده غالب امروز این شهر نمونه گردشگری است، دمای هوا در شهر زیبا ۱۷ درجه بالای صفر است و بر شدت وزش باد طی ساعات آتی افزوده نیز خواهد شد. شرایط در گرمسار کمی تفاوت دارد، غبار محلی و ریزگردها در این شهرستان حاکم هستند و وزش باد شدید پیش بینی هواشناسی برای این شهرستان غرب نشین است. بیشینه و کمینه دمای هوا در دیار بهرام گور، ۲۷ و ۱۶ درجه بالای صفر است.

در نهایت باید گفت وزش باد شدید، غبار محلی، تندباد و احتمال رگبار پراکنده باران جو غالب اکثر نقاط استان سمنان در نخستین پنج شنبه سال ۱۴۰۰ است در بسیاری نقاط به خصوص در شرق استان هشدار برای شکستن شاخه درختان بر اثر باد شدید اعلام شده است.

از مسافران نوروزی که احتمالاً در فضای باز شهری شهرستان‌های استان حضور دارند نیز درخواست می‌شود به توصیه‌ها دقت کرده و در هنگام تندباد اصلاً زیر درختان پناه نگیرند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید