کد خبر: 278258
۰
۰
نسخه چاپی

استقبال اکثر مسئولین از تملق بیش از انتقادپذیری است

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر نیر اظهار کرد: شنیدن دغدغه‌ها و انتقادات مردم یکی از راه‌های پیشرفت جامعه است ولی متأسفانه بسیاری از مسئولین ما از انتقاد بدشان می‌آید ولی به تملق روی خوش نشان می‌دهند.

وی از مردم داری به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز اهل تقوا نام برد و گفت: این ویژگی، سفارش مؤکد پیامبر اکرم (ص) به مؤمنین بوده و طبق آیه قران کریم، محبوب ترین مخلوقات نزد خداوند متعال کسی است که به بندگان خداوند متعال نفع برساند و اهل خانه را مسرور کند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه امروز مردم داری یکی از راه‌های خدمت به مردم است، اظهار کرد: مسئولان باید با گوش دادن به سخنان مردم، پای درد دل آنها نشسته و دغدغه‌های مردم را برطرف کنند.

قرن ۱۵ قرن مردم سالاری است

حجت الاسلام نعمتی به راه‌های پیشرفت جامعه اشاره کرد و افزود: ره آورد انقلاب اسلامی تبدیل استبداد سالاری به مردم سالاری است، قرن ۱۵، قرن مردم سالاری و قرن تقابل ایران اسلامی با روباه پیر و شیطان بزرگ و قرن مردم سالاری و حکمرانی اسلامی مبتنی بر استقلال است.

امام جمعه شهرستان نیر با اشاره به شعار سال؛ تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌ها و نهادها و نیز مردم باید برای تحقق شعار سال چابک و آماده باشند چرا که توان ملت و دولت خیلی بالا است ولی متأسفانه تمایلات به اقدامات در این حوزه کم شده است.

وی از ارزان کردن قیمت‌های انرژی در کنار خریدهای تضمینی به عنوان یکی از راه‌های مانع زدایی تولید نام برد و گفت: دولت و نهادهای حاکمتی باید با جدیت تمام در این راستا تلاش کنند.

حجت الاسلام نعمتی به موانع تولید اشاره کرد و افزود: تسهیل در صدور مجوز کسب و کار، تسهیل در دسترسی به منابع مالی متمرکز نیز از جمله راه‌های مانع زدایی برای تولید است که باید مسئولان اقتصاد مقامتی را باور داشته و به توان تولیدات و متخصصان داخلی ایمان داشته باشند.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به کارگاه‌ها و کارخانه‌های راکد در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: فرماندار و متولیان امر تا کنون برای حمایت و رفع موانع تولید اقداماتی انجام داده اند.

وی از اعضای شورای تأمین خواست برای خدمت به مردم ایجاد اشتغال و رونق تولید و حمایت از سرمایه گذار به کمک مسئولان اجرایی بیایند هرچند تاکنون هم کمک‌های خوبی شده است.

حجت الاسلام نعمتی به مشکل آبگرم روستای سقزچی اشاره کرد و گفت: مشکل این روستا به دلایلی بعد از گذشت چندین سال حل نشده و با اینکه طرح جامع بولاغلار نیر تصویب شده ولی هنوز مشکلات اساسی در سرمایه گذاری دارد و مردم و سرمایه گذاران نمی‌خواهند بولاغلار مثل شهرستان سرعین شود.

امام جمعه شهرستان نیر از برنامه اقتصادی ۵ ساله فرماندار برای توسعه شهرستان نیر قدردانی کرد و از مسئولان خواست با برنامه ریزی دقیق و منسجم موانع تولید در شهرستان نیر را رفع کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر به میلاد امام زمان (عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: همه نهادهای نظامی، انتظامی، بسیج در تأمین امنیت تلاش می‌کنند چرا که اگر امنیت نباشد سلامتی هم به خطر می‌افتد.

اقتدار و عظمت ایران اسلامی در جهان افزوده می‌شود

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی اشاره کرد و گفت: حکومت کمونیستی شوروی با سه توطئه بسیار بزرگ از هم پاشید ولی توطئه‌های مختلف دشمنان انقلاب اسلامی از جمله آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی در کنار سلطنت طلب‌ها، منافقین، وهابی‌ها، بهایی‌ها کار به جای نبرده است روز به روز بر اقتدار و عظمت ایران اسلامی در جهان افزوده می‌شود.

وی از تلاش‌ها سربازان گمنام امام زمان (عج) قدردانی کرد و گفت: این افراد گمنام با تعهد و عملکرد ولایی خود همواره خود را در برابر انقلاب و نظام اسلامی مسئول می‌دانند و در مواقع حساس، اقدامات جهادی می‌کنند که دستگیری ریگی در آسمان، دستگیری مسئول جیش الاهوازیه از نمونه‌های کوچک این اقدامات است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه ملت ما نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) در تأمین، تقویت و تحکیم امنیت و ثبات در جامعه را هرگز فراموش نخواهند کرد، افزود: وزارت اطلاعات به عنوان یک نهاد مردمی امروز با قدرت و صلابت بیشتری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجماعی و سیاسی در کنار مردم بوده و به نظام اسلامی خدمت می‌کند.

حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) امروز برای تأمین امنیت کشور کیلومترها و فرسخها دورتر از مرز ایران در برابر سازمان‌های اطلاعاتی پیشرفته دنیا به مردم ایران و ایرانیان خدمت می‌کنند و امروز شاهد این هستیم که اعتماد خوبی بین مردم و سربازان گمنام امام زمان (عج) و نهادهای تأمین کننده امنیت در کشور ما برقرار است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید