کد خبر: 286842
۰
۰
نسخه چاپی

شیرینی برگزاری نماز فطر/ مردم بجنورد عید سعید را جشن گرفتند

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: یک ماه عبادت و بندگی به پایان رسید؛ ماهی سراسر نعمت، عبادت، برکت و شور که توانست روحی تازه بر جان مردم مؤمن بدمد.

مردم خراسان شمالی نیز هم پا با سایر مؤمنان سراسر کشور این ماه مبارک را پشت سر گذاشتند و امروز نماز عید فطر را بر پا داشتند.

به علت شیوع کرونا نماز عید فطر در نقاط بیشتری به نسبت سال‌های گذشته برگزار شد؛ آن هم در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا هیچ خطری برای مردم و جانشان نداشته باشد.

از این رو بود که مردم در بیش از ۵۰۰ نقطه از استان نماز عید فطر را بر پا کردند تا پروتکل‌های بهداشتی کاملاً رعایت شود و مؤمنان نشان دهند در رعایت مسائل بهداشتی بسیار تاکید دارند.

با طلوع آفتاب مردم آهسته آهسته صفوف نماز عید سعید فطر را تشکیل می‌دادند؛ همگی شاد و خرسند بودند و بابت فرا رسیدن این عید بزرگ خداوند را سپاس می‌گفتند.

ماه رمضان ویژه با طعم کمک به نیازمندان

با سید هادی فخر نبی، شهروند بجنوردی در مسیر حرکت به سوی یکی از اماکن اقامه نماز گفتگو کردیم. این شهروند در گفتگو با مهر اظهار کرد: ماه رمضان امسال طعم دیگری داشت زیرا علاوه بر عبادت، کمک به نیازمندان در اولویت مردم بود.

این شهروند بجنوردی ادامه داد: امسال هم مانند سال گذشته عید سعید فطر را با کرونا پشت سر گذاشتیم؛ امروز آمده‌ایم تا همه با هم برای رفع مشکلات که فقط در سایه ظهور حضرت حجت اتفاق می‌افتد، دعا کنیم.

وی که سجاده‌ای در دستش بود در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امکان مذهبی بیان کرد: قشر متدین به این موارد تاکید ویژه دارند، البته اگر منصفانه نگاه کنیم، بسیاری از اقشار مختلف مردم در خصوص رعایت پروتکل‌ها پای کار بودند.

شیرینی برگزاری نماز فطر/ مردم بجنورد عید سعید را جشن گرفتند

در محوطه مصلی بجنورد نیز مردم حدود ساعت ۷ صبح منتظر برگزاری مراسم بودند. صفوف تشکیل شد و نماز به امامت حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اقامه شد.

جنایات رژیم صهیونیستی بی پاسخ نمی‌ماند

حجت الاسلام نوری در خطبه‌های پس از نماز اظهار کرد: ماه رمضان، ماهی است که خداوند به بندگانش توفیق می‌دهد تا به هم نوعان خود کمک کنند و برای خود ثوابی در نظر بگیرند.

امام جمعه بجنورد گفت: در این ماه که یک ماه پربرکت است، مردم بیشتر به فکر کمک کردن به همنوعان خود هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: خداوند می‌فرمایند زکات فطریه را قبل از آنکه نماز عید را بخوانید پرداخت کنید و کسانی که نمی‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند باید بدلش را به نیازمندان پرداخت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله این روزهای دنیای اسلام اشاره کرد و افزود: ناراحتی‌های دردناکی در این ماه مبارک رمضان برای مردم ایجاد شد؛ یکی اتفاقی بود که برای مردم افغانستان افتاد و حدود ۹۰ نفر از دخترانی که برای تحصیل به مدرسه‌رفته بودند توسط ایادی آمریکا و رژیم صهیونیستی و توسط بمب‌گذاری داعشی‌ها، این نظام تروریست به شهادت رسیدند.

شیرینی برگزاری نماز فطر/ مردم بجنورد عید سعید را جشن گرفتند

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی با شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین حالت در منطقه قدس مردم مظلوم را به شهادت می‌رسانند و خانه‌هایشان را از آن‌ها می‌گیرند؛ مردمی که حدود هفتاد سال در آن منطقه زندگی کرده‌اند را آواره می‌کنند.

امام‌جمعه بجنورد تاکید کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری دوران بزن در رو گذشته است؛ لذا هم‌اکنون نیروهای مقاومت بیش از هزار موشک به سمت مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرده‌اند.

برگزاری نماز با رعایت مسائل بهداشتی

حجت الاسلام محمد علی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در ۵۰۰ نقطه از استان، گفت: تمام مساجد در فضای باز مراسم را برگزار کردند تا مشکلی برای مؤمنان ایجاد نشود.

وی افزود: از مردم بابت رعایت مسائل بهداشتی، حفظ فاصله معین شده و استفاده از ماسک و دستکش تشکر ویژه می‌کنیم.

حجت الاسلام سالاری در انتها گفت: امیدواریم با دعای مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زودی کرونا از کشور رخت بسته و بتوانیم مانند گذشته مراسم دینی را برگزار کنیم.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید