کد خبر: 289449
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

حمایت بانک مهر ایران از زوج‌های جوان

بانک مهر ایران در دو ماه آغازین سال جاری ۱۸۷۰ میليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

حمایت بانک مهر ایران از زوج‌های جوان

به گزارش اقتصاد آینده نیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ازدواج سنت حسنه‌ای است که در دین مبين اسلام به آن توصيه فراوان شده و پيامبر گرامي اسلام(ص) آن را سنت خود ناميده‌اند. بر همين اساس نهادهاي مختلف در کشور ما مي‌کوشند به سهم خود براي تسهيل اين امر مبارك اقداماتي را انجام دهند.
یکی از تسهیلات پرمتقاضی که از سوي شبکه بانکي كشور پرداخت مي‌شود، تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج است كه در ميان مردم به وام ازدواج شناخته مي‌شود. بر همين اساس همواره در بودجه سالانه سقفي براي اين تسهيلات در نظر گرفته مي‌شود.
بانک مرکزی نیز در بخشنامه‌های خود به بانک‌ها ابلاغ می‌کند كه در اين زمينه فعاليت‌هاي مشخصي داشته باشند و بخشي از منابع خود را به پرداخت اين تسهيلات تخصيص دهند. بر همين اساس بانك مهر ايران به‌عنوان نخستين و بزرگترين بانك قرض‌الحسنه كشور كه همه طرح‌هاي تسهيلاتي‌اش مبتني بر عقد قرض‌الحسنه است، در اين حوزه نيز فعاليت‌هاي قابل توجهي داشته و سعي كرده تا حد امكان منابع خود را به پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج تخصيص دهد.
این بانک در دو ماه ابتدایی سال جاری نزديک به ۲۴۰۰ فقره تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش تقريبي ۱۸۷۰ ميليارد ريال پرداخت کرده است.
بانک مهر ایران در ماه اردیبهشت ۱۸۱۴ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش ۱۴۷۴ میليارد ريال به زوجين پرداخت کرده است.
تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده از سوی بانک مهر ایران به زوجین در فروردين سال جاري با عنايت به تعطيلات آغاز سال ۵۵۳ فقره بوده است. ارزش تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده در اين ماه به ۳۹۵ ريال بالغ مي‌شود.