امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

ارزیابی‌های اولیه نشان از مشارکت مطلوب مردم در انتخابات دارد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه کاشان در مصلی بقیة‌الله الاعظم این شهر افزود: اگر افرادی هنوز تصمیم به مشارکت نگرفتند با نهیب به خود و در نظر گرفتن اقتدار کشور، سرنوشت مملکت، عزت ملت، ارزش و خون بهای شهیدان، رنج و مشقت امام امت و غربت رهبری پای صندوق بروند.

وی با بیان اینکه سخنرانی ۲ روز پیش رهبر معظم انقلاب دعوت مردم به حفظ عزت و کرامت مملکت بود، اظهار داشت: صحنه غم‌انگیز این سخنرانی به مثابه خطبه اباعبدالله الحسین(ع) در مواقع بحرانی واقعه عاشورا در کربلا بود که بر نیزه غریبی تکیه زد و آوای «هل من ناصر» سر داد.

خطیب جمعه کاشان با تاکید اینکه در هیچ‌کدام از انتخابات شاهد دعوت امام و رهبری به مشارکت نبودیم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب حکیم توانمندی است که بسیاری از مردم جهان از خطابه ایشان بهره می‌گیرد اما فرمایشات اخیر معظم له خطبه غربت، مظلومیت در دعوت مردم به حفظ عزت و کرامت بود.

وی با بیان اینکه معیشت و اقتصاد کشور باعث وعده و وعیدهای مختلف نامزدهای رییس جمهوری و تردید مردم نسبت به امکان رفع مشکل‌های کنونی در جامعه و این تردید عامل ایجاد نگرانی ضعف مشارکت شد ادامه داد: با وجود تمام این مسایل امروز ما مخلصانه و متواضعانه حضور گسترده مردم در انتخابات را ارج می‌نهیم.

عمل رییس جمهوری جدید به وعده‌ها

آیت‌الله سلیمانی با اشاره به روی کارآمدن دولت جدید در کمتر از ۲ ماه دیگر گفت: از دولت جدید انتظار می رود قول‌های داده شده را عمل کند.

وی با اشاره به اتفاق نظر صاحب نظران اقتصادی مبنی بر یک شبه حل نشدن مشکلات اقتصادی و امکان بهبودی وضعیت موجود اضافه کرد: هشت سال قبل دولتمردان راه مشکلات کشور را در مذاکره با دشمن می‌دانستند، اما امروز با تغییر این دیدگاه به باور راه حل مشکلات کشور به ویژه مسایل اقتصادی با تکیه برظرفیت‌های داخلی و اعتماد به نیروی‌های بومی مملکت به ویژه نسل جوان رسیدند.

امام جمعه کاشان جهش بزرگ کشور را باتوجه به وجود زیر ساخت‌های اقتصادی آن تاکید کرد و افزود: برقراری انضباط مالی از طریق حذف پول کاغذی، بهره‌برداری از سامانه‌های مختلف پولی و مالی برای مدیریت اقتصاد کشور استفاده و یک جهش اقتصادی گسترده‌ای در عرصه اقتصادی ایجاد شود.

آیت‌الله سلیمانی وصول مالیات‌ها، حمایت هدفمند از اقشار آسیب‌پذیر، پشتیبانی از تولید ملی و کالای داخلی و پرهیز از ورود کالاهای خارجی را راهکار رونق اقتصادی و جهش اقتصادی برشمرد و گفت: واردات کالاهای خارجی سبب فلج کردن تولید داخلی و نابودی اقتصاد کشور می‌شود.

وی حمایت از تولیدکنندگان و تولید داخلی را با تحول اقتصادی به شرط جلوگیری از  واردات کالاهای مشابه خارجی عنوان کرد و گفت: دولتمردان توجه کنند سود بانکی مقرون به صرفه با تولید شود و در صورت بروز مشکل برای تولید سرمایه در گردش به مرکزهای تولیدی اعطا شود.

به گفته وی، امروز بسیاری از مرکزهای تولیدی به دلیل دیون معوقه‌ محاسبات بانکی ورشکسته و تعطیل شده است.

گسترش روابط اقتصادی با همسایگان

امام جمعه کاشان بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه از سوی دولت جدید تأکید و اضافه کرد: همانگونه که کالای خارجی در بازار ایران عرضه می‌شود، کالاهای ایرانی نیز باید در بازار کشورهای خارجی عرضه شود.

وی، عملیاتی شدن قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین را در دولت جدید به جای حبس شدن در درون شیوه‌نامه خواستار شد و ادامه داد: باید مشکل بروکراسی اداری نیز رفع شود تا به نوعی موانع تولید برطرف شود.

آیت‌الله سلیمانی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان به‌ عنوان جهادگران مالی، تکریم سرمایه‌گذاری و پرهیز از نگاه منفی به سرمایه‌گذاران افزود: حمایت و پشتیانی از کشاورزان، دامداران و نیروهای مولد برای تحقق گام دوم انقلاب مورد توجه قرار بگیرد.

توجه به حوزه کشاورزی

به گفته وی، اگر به حوزه کشاورزی توجه شود کشور بدون نیاز به نفت و گاز به خوبی اداره خواهد شد و به رونق اقتصادی خواهد رسید.

خطیب جمعه کاشان با تاکید بر چابک‌سازی کارها و حذف بروکراسی ادامه داد: دولت جدید با حذف بروکراسی اداری می‌تواند در رفع مشکلات  اهتمام کند.

وی اظهار امیدواری کرد با روی کارآمدن دولت جدید، تحول بنیادی در همه حوزه‌ها به ویژه در عرصه اقتصادی کشور رخ دهد.

سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در حال برگزاری‌ است.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید