کد خبر: 299698
۰
۰
نسخه چاپی

آموزش ۴۲۰۰ سرباز کرمانشاه در طرح سرباز ماهر

به گزارش اقتصادآینده نیوز، علی‌اکبر والی با اشاره به برگزاری نخستین مرحله طرح «سرباز ماهر» در استان کرمانشاه، اظهار کرد: تاکنون ۲ مرحله از این طرح در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شده و امسال مرحله سوم این طرح برای نخستین بار در استان کرمانشاه به اجرا درآمده است.

وی افزود: اجرای طرح «سرباز ماهر» از سوی وزارت ورزش و جوانان طی تفاهم نامه‌ای به جهاد دانشگاهی واگذار شده و هم اکنون جهاد دانشگاهی مجری برگزاری این طرح در کشور است.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز اجرای طرح سرباز ماهر از اردیبهشت ماه امسال در این استان گفت: در این طرح نیروهای سه پادگان شهدای کرمانشاه، شهید ثابت‌خواه و شهید رجایی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

والی با اشاره به آموزش چهار هزار و ۲۰۳ سرباز در سه ماه نخست اجرای این طرح در استان کرمانشاه تصریح کرد: در سه ماه اردیبهشت، خرداد و تیر در مجموع یک هزار و ۴۸۱ نفر از پادگان شهدای کرمانشاه، ۸۲۵ نفر از پادگان شهید ثابت خواه و یک هزار و ۹۷۵ نفر از پادگان شهید رجایی توسط مرکز آموزش‌های تخصصی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه تحت آموزش قرار گرفتند.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش‌های طرح سرباز ماهر در ۲ دسته «مهارت‌های زندگی» و «آشنایی با مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی» ارائه می‌شود، افزود: در بحث مهارت‌های زندگی، سرفصل‌هایی از جمله همدلی و خودآگاهی، ارتباط مؤثر و ارتباط بین فردی، مدیریت هیجان و مدیریت استرس، مهارت مدیریت زمان، تفکر انتقادی، حل مسئله، آشنایی با قانون اساسی، سواد مالی و سواد رسانه‌ای و فضای مجازی به کارکنان وظیفه نیروهای مسلح آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: در بحث مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی سرفصل‌هایی همچون کلیات آشنایی با برنامه‌ریزی شغلی، رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراحل کسب و کار، مهارت بازاریابی و فروش و قوانین کسب و کار آموزش داده می‌شود.

والی گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نحوه برگزاری این آموزش‌ها به صورت ارائه کتاب و برگزاری جلسات حضوری رفع اشکال با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از تداوم آموزش‌های این طرح در ماه‌های آتی خبر داد و تاکید کرد: اجرای این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

والی افزود: تا پایان سال هر ماه ۲۹۳ نفر از کارکنان نظام وظیفه پادگان شهدای دولت، یک صد و ۴۷ نفر از پادگان ثابت‌خواه و ۵۰۰ نفر از پادگان شهید رجایی در قالب این طرح آموزش داده خواهند شد.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه ادامه داد: تمام آموزش‌ها در طرح سرباز ماهر در بدو خدمت ارائه شده تا نقشی در ارتقا مهارت‌های اولیه کارکنان وظیفه داشته باشد، در ادامه آموزش‌های دیگری در حین و بعد از خدمت توسط ستاد کل نیروهای مسلح ارائه می‌شود تا در نهایت یک سرباز بتواند مهارت‌های لازم را برای زندگی و راه اندازی یک کسب و کار به دست آورد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید