کد خبر: 301905
۰
۰
نسخه چاپی

خانواده‌ها به مهارت آموزی فرزندان توجه ویژه داشته باشند

به گزارش اقتصادآینده نیوز حسن شریفی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال تحصیلی آینده دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه در ۷۹ رشته شامل ۴۹ رشته کاردانی و ۳۰ رشته کارشناسی دانشجو جذب می‌کند.

وی افزود: ظرفیت در نظر گرفته شده برای پذیرش دانشجو در هفت مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه ۲ هزار و ۷۱۸ نفر در مقطع کاردانی و یک هزار و ۹۰۳ نفر در مقطع کارشناسی خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه تصریح کرد: فرایند آموزش در مقطع کاردانی و کارشناسی در سال تحصیلی آینده به صورت غیرحضوری بوده و دانشجویان در سال تحصیلی گذشته حضور ۹۵ درصدی در کلاس‌های آنلاین داشته‌اند.

شریفی بیان کرد: هدف اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی کارآفرینی و ایجاد شغل با استفاده از آموزش مهارت است و این مجموعه دوره‌های کوتاه مدت آموزشی برای اصناف، بخش خصوصی و سازمان‌های مختلف برگزار می‌کند.

وی گفت: همچنین در سال جاری در ۲۱ کد رشته دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به جذب ۵۶ مدرس خواهد کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه بر اساس نیاز استان در رشته‌های مهارتی اقدام به جوب دانشجو می‌کند و هدف نهایی این مجموعه توسعه کیفی مهارت‌ها است.

شریفی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای رشته‌هایی مانند هنرهای تجسمی، عکاسی، نقاشی، ایمنی کار، آرایشگاه زنانه و انیمیشن و غیره بوده که در سایر دانشگاه‌های استان کرمانشاه چنین کد رشته‌هایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به یک مرکز فرهنگ و هنر نیازمند است که باید با کمک مسئولان استان کرمانشاه تأسیس شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به برگزاری رویداد نخود در استان کرمانشاه، افزود: در راستای ایجاد کسب و کار دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به راه اندازی رویداد نخود به عنوان یکی از محصولات اساسی کشاورزی استان کرمانشاه کرد که پس از داوری ۱۳ طرح سه ایده برگزیده انتخاب شد.

شریفی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه در نظر دارد برای سایر محصولات کشاورزی و ظرفیت‌های استان اقدام به برگزاری چنین رویدادهایی کند.

وی تصریح کرد: در سطح بندی مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه در کشور، پنج مرکز آموزشی استان در سطح بی قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه تاکید کرد: بازار کار بسیاری از رشته‌های پرطرفدار در استان کرمانشاه اشباع شده و خانواده‌ها باید فرزندان خود را به سمت آموزش مهارت کسب و کار و کارآفرینی سوق دهند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید