کد خبر: 301954
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری اولین دوره جشنواره آینه داران آفتاب(عاشورائیان)

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی؛ اظهار کرد: یکی از رسالت های آموزش و پرورش ترویج فرهنگ عاشورا است که در اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین، مورد تأکید قرار گرفته است.

وی گفت: «همایش آینه داران آفتاب» با هدف ترویج و تحکیم فرهنگ پایداری، ایثار، شهادت، رشادت و از خودگذشتگی شهدای دانش آموز و فرهنگی آموزش و پرورش به نسل آینده و نیز ضرورت حفظ و انتقال ارزش های عاشورا، ارتقای سطح آگاهی نسل امروز نسبت به باورهای دینی و ارزش های اسلامی و آشنایی دانش آموزان با سیره عملی معصومین برگزار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: این جشنواره در ۲۱ رشته ویژه کارکنان و ۲۲ رشته ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه از ۱۹ مرداد ماه آغاز و تا ۱۷ مهر سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی گفت: فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی و دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور می توانند آثار خود را در قالب مقالات ویژه، مقتل خوانی عاشورا، دلنوشته، قصه نویسی، قصه گویی، شعر، سرود، تصویرگری و نمایش، فیلم کوتاه، پویانمایی، مستند، موشن گرافی، عکس، خط، پوستر، اینفوگرافی و همچنین مداحی ویژه دانش آموزان با آسیب دیده بینایی، شنوایی و جسمی-حرکتی و در دوره متوسطه اول و دوم طبق دستورالعمل ارسالی به استان ها به دبیرخانه جشنواره در استان چهارمحال و بختیاری ارسال نمایند.

شایان ذکر است؛ همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) در سوم آبان، از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل خواهد شد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید