کد خبر: 302421
۰
۰
نسخه چاپی

انقلاب اسلامی ایران در ادامه نهضت عاشورا شکل گرفت

حجت‌الاسلام سید محمدعلی ساداتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در ادامه قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا شکل گرفت.

وی افزود: برخلاف باور مشرکان قیام امام حسین (ع) به شکست ختم نشده و واقعه کربلا پیروزی این امام بزرگوار بوده به طوری که خط مشی وی تاکنون ادامه داشته و در پرتو واقعه عاشورا انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

امام جمعه دالاهو تصریح کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران با نفس مسیحایی امام راحل و به دلیل الگو گرفتن از نهضت عاشورا بود، زیرا که در مناسبت‌های مذهبی همچون عزای حسینی پیش از انقلاب مردم پای سخنرانی‌ها می‌نشستند.

ساداتی با بیان اینکه استقامت و ثبات انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام عاشورا دارد، گفت: یکی از نمونه‌های روشن تأثیر از قیام عاشورا هشت سال دفاع مقدس بوده که در آن شهدا از امام حسین (ع) و شهدای کربلا، نوجوانان رزمنده از قاسم ابن حسن، زنان از حضرت زینب کبری (س) و مردان رشادت خود را از اباالفضل عباس الگو گرفتند.

وی افزود: جانفشانی‌های هشت سال دفاع مقدس به نحوی از قیام عاشورا تأثیر گرفته که امام راحل از جنگ تحمیلی به عنوان یک کارخانه انسان‌سازی یاد کردند.

ساداتی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران برای مقدمه سازی ظهور امام زمان (عج) شکل گرفته و قطعاً ادامه مسیر این انقلاب به ظهور ایشان ختم خواهد شد.

امام جمعه دالاهو با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ملت ایران گفت: صبر و استقامت مردم ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه اقتصادی ریشه در اسلام و قیام عاشورا داشته و در هر نقطه‌ای از دنیا که مردم در مقابل استکبار و ظلم ایستادگی نکرده و فرهنگ عاشورا نادیده گرفته شده وضعیتی همچون افغانستان پیش آمد.

وی افزود: اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان که به عنوان مزدور غرب در منطقه حضور داشته هم اکنون فرار کرده و ملت خود را تنها گذاشت.

مردم دالاهو در سوگ امام حسین (ع) نشستند

ساداتی با اشاره به برگزاری مراسم عزای حسینی در شهرستان دالاهو گفت: با وجود حضور اقلیت‌های مذهبی همچون اهل حق در این شهرستان طی شب‌های گذشته مراسم عزای حسینی کاملاً باشکوه برگزار شده که جای تحسین دارد، اقوام مختلف در کنار هم در شب‌های گذشته در سوگ امام حسین (ع) نشستند.

امام جمعه دالاهو تاکید کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی در هیأت‌های مذهبی و مکان‌های برگزاری مراسم عزای حسینی در این شهرستان رعایت شده و تمامی اقشار جامعه از کودکان تا جوانان و سالمندان در این مراسم شرکت کردند، باید از رونق دهندگان به مجلس عزای حسینی تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به جنگ روانی رسانه‌های معاند افزود: در عصر حاضر مهمترین جنگ، جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی بوده که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدد وارونه نشان دادن واقعیت‌های جامعه ایران هستند.

وی افزود: رسانه‌ها در خط مقدم جنگ کنونی مبارزه کرده و در مقابل تخریب‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان ایستادگی می‌کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید