کد خبر: 303518
۰
۰
نسخه چاپی

اختصاص تسهیلات قرض ‌الحسنه برای باغداران و کشاورزان آسیب دیده از سیل های اخیر

تصویر
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، وزیر اقتصاد پس از بازدید از مناطق سیل زده مازندران، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با اشاره به وسعت زیاد سیل ویرانگر اخیر در استانهای مازندران و گلستان، خسارت در بخش کشاورزی از جمله زراعت و باغداری را نیز وسیع تر از گذشته اعلام کرد.
فرهاد دژپسند با بیان اینکه، دولت خود را متعهد به جبران بخش قابل توجهی از این خسارات میداند، ترویج بیمه محصولات کشاورزی، بیمه منازل مسکونی، و تصویب لایحه ارسالی دولت به مجلس در خصوص بیمه حوادث را ضروری و بر گسترش بیمه ها و تغییر ساختار اقتصادی کشور تاکید کرد.
دژپسند با اعلام اینکه در جلسه چهارشنبه هیئت دولت علاوه بر منابع تخصیصی دولت به صورت تنخواه در اختیار دو استان، خسارات بخش کشاورزی، معیشت و مسکن حادثه دیدگان نیز بطور ویژه بررسی خواهد شد، افزود: با توجه به دراز مدت بودن ضرر های وارده به کشاورزان و باغداران استانهای آسیب دیده از سیل اخیر، تسهیلات با نرخ پایین و به صورت قرض الحسنه به آنها پرداخت خواهد شد.
وزیر اقتصاد همچنین با مهم دانستن آبخیز داری در شمال کشور خاطرنشان کرد: باید با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، اجرای پروژه های آبخیزداری در شمال کشور را جدی بگیریم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید