امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 303579
۰
۰
نسخه چاپی

بیشترین گلایه مردم، عدم اطلاع رسانی از وقوع سیل بود

تصویر
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند با بیان اینکه سیل اخیر درحالی اتفاق افتاد که بسیار سنگین تر از تجربه سیل سال ١٣٨١ بود، افزود: این سیل خسارت بسیار کمتری به مردم وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه مدیران به شدت درگیر این حادثه تلخ بودند، اظهار داشت: مردم در شهرستان های گنبد و آق قلا نگران امنیت خانه های خود هستند.
وزیر اقتصاد در خصوص پیشگیری و پیش بینی این حوادث طبیعی، تصریح کرد: واحدهای مسکونی که بیمه بودند با حضور شخص مدیرعامل بیمه ایران در ناحیه امن قرار گرفتند.
وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ بیمه، گفت: از آنجا که اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است، بیمه محصولات کشاورزی می تواند در این خصوص راهگشای کشاورزان استان باشد.
دژپسند با تاکید بر واگذاری وام و تسهیلات به سیل زدگان در راستای گذر از وضعیت فعلی، افزود: باید در این خصوص تعیین تکلیف شود، چراکه ساکنان مناطق سیل زده در بازپرداخت وام ها به مشکل برخواهند خورد.
وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: علاوه بر لایروبی رودخانه ها باید در پی انجام برنامه ریزی طرح های بنیادی بلند مدت تر باشیم.
دژپسند همچنین ضمن تاکید بر تغییر ساختار اقتصادی استان، اظهار داشت: برای این استان نیاز است چاره اندیشی اساسی طی برنامه های میان مدت متمایل به بلند مدت صورت گیرد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید