کد خبر: 306909
۰
۰
نسخه چاپی

۹۳ میلیارد تومان اعتبارات اربعین به ایلام اختصاص یافت

به گزارش اقتصادآینده نیوز احمد کرمی صبح پنجشنبه در نشست ستاد اربعین اظهار کرد: امسال ۶۰ هزار نفر به کشورمان سهمیه اربعین اختصاص یافته است و برای مسیر برگشت این زوار به صورت زمینی باید آمادگی لازم را داشته باشیم که این امر در مرز مهران صورت می‌گیرد و باید آمادگی کاملی را در این زمینه داشته باشیم.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه مدیران و مسئولان کمیته‌ها باید از روز شنبه در مهران مستقر شوند، بیان کرد: پیک کار ما از ۳۰ شهریور تا ۸ مهرماه خواهد بود و روزانه جلسه ستاد اربعین را برگزار خواهیم کرد و روند اقدامات را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به مکاتبات و مذاکراتی که با نهادها و ستادهای ملی صورت گرفته، تصریح کرد: نیازمندی‌های استان در این خصوص اعلام شده است و به سرعت نسبت به رفع آنها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

کرمی با بیان اینکه ۹۳ میلیارد تومان اعتبارات اربعین به استان در قالب اوراق سه ساله اختصاص یافته و بین دستگاه‌ها توزیع شده است، تصریح کرد: هر کدام از دستگاه‌ها که موافقت نامه‌های خود را مبادله کرده‌اند اعتبارات پرداخت شده است و اگر دستگاهی هنوز موفق به تبادل موافقت نامه نشده است باید هر چه سریع‌تر نسبت به تبادل آن اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار ایلام خواستار تکمیل زیرساخت‌های اربعین به صورت پایدار شد و گفت: در زیرساخت‌ها اعتبارات در طرح جامع اربعین در نظر گرفته است زیرساخت‌ها باید پایدار باشند به خصوص با توجه به فصل گرما تأمین آب پایدار اربعین و شهر مهران در حال اجرا است و در این زمینه از آب مورد نیاز را تأمین خواهیم کرد.

جانشین ستاد اربعین استان ادامه داد: زمین‌های لازم در اختیار استان‌های معین قرار گرفته است و این استان‌ها نسبت به ساخت و سازهای دائمی در مهران اقدام خواهند کرد.

وی در خصوص حمل و نقل زوار اربعین در مسیر برگشت هم گفت: باید برای تردد روزانه حداقل ۲۰ هزار نفر آمادگی لازم را داشته باشیم و حداقل ۵۰۰ اتوبوس آماده برای انتقال زوار در اختیار باشد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید