کد خبر: 307166
۰
۰
نسخه چاپی

ارزش ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس در جامعه تبیین شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه دوم نماز ابهر به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس تتمه کربلا است. چنانکه قضیه کربلا و عاشورای حسینی باید زنده نگه داشته شود دفاع مقدس و یاد و گرامیداشت شهدای انقلاب نیز باید گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه باید فلسفه کربلا در بین جوامع بشری تبیین و تفسیر بشود، افزود: باید فلسفه هشت سال جنگ تحمیلی و دستاوردهای این دفاع مقدس نیز تبیین و تفسیر بشود.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستاوردهایی که تا به امروز در پرتو آن نصیب ملت ایران و جبهه حق طلبان عالم شده است، گفت: برای استخراج گنج جنگ باید به این پرسش پاسخ داد که علل و عوامل پیروزی ملت ایران در یک نبرد ناجوانمردانه و نابرابر کدام است.

رحیمی افزود: هفته دفاع مقدس درس‌ها و عبرت‌هایی را نیز در بر دارد که ما باید از این درسها و عبرت‌ها مثل جان خودمان محافظت کنیم و نخستین درس دفاع مقدس این است که همه هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه در همه شرایط دشمن در کمین است و او با ما هیچ آتش بسی ندارد و دومین درس دفاع مقدس این است که بدانیم در سخت ترین‌شرایط، اگر ایمان به خدا، شجاعت و اراده قوی و روحیه ایثار و شهادت باشد، ادامه داد: در برابر دشمن ایستادگی ممکن و پیروزی قطعی است و سومین درس و عبرت دفاع مقدس این است که فتنه‌گران داخلی همواره زمینه ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5306833/ارزش-ها-و-دستاوردهای-دوران-دفاع-مقدس-در-جامعه-تبیین-شود

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید