کد خبر: 307380
۰
۰
نسخه چاپی

بهره‌مندی خراسان‌جنوبی از ۵۰۰ شاعر/۲۳ انجمن ادبی فعالیت دارند

حسن رمضانی با اشاره به ۲۷ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی اظهار کرد: ما در خراسان‌جنوبی حدود ۵۰۰ شاعر فعال و ۱۵۰ نویسنده داریم.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: شاعران معمولاً بنا بر حالات شاعرانه و یا در جشنواره‌ها و شب شعرهای مختلف اشعار خود را می‌سرایند و بعد از مدت زمانی آنان را در قالب کتاب به چاپ می‌رسانند.

رمضانی با اشاره به فعالیت ۲۳ انجمن ادبی در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از این ۲۳ انجمن تعداد ۱۵ انجمن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسه ثبت دریافت کرده‌اند و بقیه نیز در حال طی کردن مراحل ثبت هستند.

وی بیان‌کرد: تنها انجمن‌های ادبی ثبت شده از مزایا و کمک‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند خواهند شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی درباره معرفی شخصیت‌های نام آشنای ادبی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از مهمترین شعرا و شخصیت‌های ادبی خراسان‌جنوبی ابن حسام خوسفی است که برای بسیاری از مردم شناخته شده است.

رمضانی ادامه‌داد: در راستای معرفی بیشتر این شخصیت ارزشمند، جشنواره شعر منطقه‌ای ابن حسام را با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی به صورت دوسالانه برگزار می‌کنیم که در سال ۱۴۰۰ نیز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: از اولویت‌های خرید کتاب برای ما، کتب شعر شاعران خراسان‌جنوبی در راستای حمایت از فعالان عرصه شعر و ادب است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید