کد خبر: 307515
۰
۰
نسخه چاپی

تمدن غربی به دنبال پایین آوردن جایگاه زنان است

به گزارش اقتصادآینده نیوز، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در نخستین نشست اعضای ستاد پیشرفت بانوان استان همدان، یکی از دغدغه‌های اصلی موجود را اهمیت مسئله فعالیت بانوان در جامعه دانست و اظهار داشت: با آغاز به کار این تشکل، مجمع بانوانی که در دفتر تشکیل شد را منحل کردیم تا کارها به صورت منسجم از این طریق پیگیری شود.

وی بزرگترین نقش بانوان در اسلام را نقش مربیگری آنها عنوان کرد و گفت: پروردگار در قرآن کریم خود را به عنوان مربی هستی معرفی کرده است که بخشی از این تقش نیز در عالم به انبیا واگذار شده، اما نقش اصلی مربیگری در عالم به لحاظ استعدادهایی که در وجود آنها می‌باشد متعلق به بانوان است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این مربیگری، خود را در قامت مادر بود نشان می‌دهد، مطرح کرد: این مادر است که می‌تواند انسانی را تربیت کند که او نیز زمینه ساز تحول جامعه شود.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین خیانت تمدن وحشی غرب در حق زنان، تنزل دادن منزلت واقعی بانوان است، یادآور شد: تمدن غربی به دنبال پایین آوردن جایگاه واقعی زن در جامعه و تبدیل او به یک بازیگر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تعالی بخشی به منزلت بانوان، در دستان خود بانوان است، اظهار داشت: مسئله حجاب و عفاف، مسئله جایگاه منزلتی خود زنان در جامعه است که باید این جایگاه حفظ شود و باید بدانید که هیچکس جز خود شما توان ارتقا این مهم را ندارد.

وی یادآور شد: اینکه روزگاری در همین کشور مهم‌ترین حرف اول رسانه‌ها حضور یا عدم حضور زنان در ورزشگاه بود، توهین به جامعه بانوان و پایین آوردن این جایگاه است.

شعبانی با تاکید بر اینکه جامعه بانوان نباید اجازه تنزل جایگاه را بدهد، خاطر نشان کرد: بانوان باید ابتدا با شناخت دقیق از جایگاه خود و انجام کار فرهنگی، در مسیر ارتقا منزلتی در جامعه قدم بردارند.

وی تصریح کرد: بانوان در نگاه اسلام و خالق عالم هستی آنچنان جایگاهی دارند که حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در این رابطه می‌فرمایند اگر این جایگاه در جامعه کمتر نباشد، شاید بالاتر هم باشد.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در عرصه کارهای فرهنگی تکثر مدیریت‌ها است، گفت: اصول دین از توحید شروع می‌شود و به نبوت و معاد می‌رسد، اما تمامی این اصول بر پایه توحید قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر مدیریت جامعه توحید محور نباشد و به دور از وحدت حرکت کند، به هدف اصلی دست پیدا نخواهیم کرد، مطرح کرد: به طور مثال امروز بنیاد عفاف و حجاب، ستاد امر به معروف، مجموعه استانداری و حوزه‌های علمیه همگی نسبت به این مسائل دارای دغدغه هستند، اما مدیریتی واحد که محور انسجام بخشی قرار گیرد و از تکثر در عرصه مدیریت جلوگیری کند وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه این تشکل و دیگر نهادها زمانی می‌توانند در جامعه اثر گذار باشند که بنیان آنها بر تقوا باشد، یادآور شد: کسی که به دنبال اثر گذاری واقعی در جامعه است، باید عملش مصداق وجه الله باشد در غیر این صورت نمی‌توان انتظار دست یابی به اهداف موجود را داشته باشیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید