همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس:

افتتاح بزرگترين طرح آبياري سنتر پيوت به مساحت ۵۷ هکتار در سيسان شهرستان بستان آباد

 افتتاح بزرگترين طرح آبياري  سنتر پيوت به مساحت ۵۷ هکتار در سيسان شهرستان بستان آباد

 

   احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  همزمان با هفته دفاع مقدس بزرگترين طرح آبياري نوين به روش سنتر پيوت شهرستان بستان آباد در اراضي روستاي سيسان در بخش مرکزي اين شهرستان با حضور رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي ، فرماندار، نماينده بستان آباد و عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي و معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا افتتاح شد.

 مهندس اکبر فتحي در حاشيه افتتاح آن در گفتگو با خبرنگاران  با بيان اينکه اين طرح در زميني به مساحت ۵۷ هکتار و با هزينه‌اي افزون بر ۱۳ ميليارد ريال اجرا شده است کفت: توسعه سامانه هاي نوين آبياري تحت فشار به منظور افزايش راندمان آبياري، کاهش هزينه‌هاي آبياري اراضي، کاهش تلفات آبي، حفظ منابع آب‌هاي زير زميني، کنترل شوري و حفاظت از خاک و کشت محصولات مورد نياز جهت استفاده در صنايع تبديلي و زنجيره توليد از اهداف اجراي اين طرح مي باشد.

وي با بيان اينکه شهرستان بستان آباد شش هزار و ۶۰۰ هکتاراز اراضي کشاورزي را به روش‌هاي نوين مجهز کرده و در اين زمينه رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است افزود:  در آذربايجان شرقي ساليانه ۴ هزار هکتار از زمين‌هاي کشاورزي تحت پوشش آبياري به روش‌هاي نوين قرار مي‌گيرد.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان افزود: در توسعه آبياري به روش‌هاي نوين محدوديت منابع نداريم و در صورت تجميع زمين‌هاي کشاورزان کمک‌هاي ويژه‌اي از سوي دولت در اين زمينه در نظر گرفته شده است.

دکتر غلامرضا نوري قزلجه نماينده مردم بستان آباد در مجلس شوراي اسلامي هم تشکيل شرکت‌هاي سهامي و کشت و صنعت‌ هاي کوچک را راه حل برخي از مشکلات از جمله قطعه قطعه شدن زمين‌هاي کشاورزي عنوان و تاکيد کرد: بايد به فکر بهره وري بيشتر از منابع موجود باشيم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید