عمر ناوگان حمل و نقل عمومی قم به زیر ۲ سال رسید

به گزارش پنج‌شنبه شب روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی حسام نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر قم اظهار داشت: طی سال و ماه‌های اخیر در مجموع ۱۷۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و حجم بالایی از این خودروها نیز در حال نوسازی است که مشکل فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم برطرف شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری قم برای پیشبرد اهداف چشم‌انداز خود، برای سال جاری درخواست ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت کرده بود که در نهایت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب شد.

معاون شهردار قم یادآور شد: از این‌ بین چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و بهره‌برداری از طرح قطار شهری و ۲ هزار میلیارد ریال نیز برای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه خرید اتوبوس‌های جدید به دلیل آماده بودن خودروهای حمل‌ونقل عمومی توسط یکی از شرکت‌های سرشناس داخلی در بازه زمانی مطلوبی به سرانجام رسید، گفت: طی روزهای گذشته در قالب استفاده از این اوراق ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید با کیفیت روز به‌ صورت نقدی خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم افزوده شد.

حسام نژاد بیان کرد: از آنجایی‌ که پول خرید این ۵۲ دستگاه اتوبوس را به‌ صورت نقدی پرداخت کردیم، در خرید هر دستگاه، حدود ۱۲ میلیارد ریال به نفع شهرداری قم شد، در حالی‌ که در شرایط دیگر حداقل باید شهرداری ۱۰ میلیارد ریال وجه بیشتری برای هر دستگاه اتوبوس پرداخت می‌کرد.

وی ادامه داد: خرید نقدی به دلیل اینکه به گردش حساب شرکت سازنده نیز کمک می‌کند و از سایر هزینه‌های بانکی جلوگیری به عمل می‌آورد، کمک مطلوبی به رونق تولیدهای داخلی می‌کند./

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید