در همه عرصه‌ها آماده حملات دشمن باشیم

به گزارش پنج‌شنبه شب خبرنگار ما، این مرجع تقلید در دیدار سردار موحدی کیا فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان با اشاره به اهمیت خودسازی و تهذیب نفس اظهار داشت: جهاد با نفس و هواهای نفسانی، جهاد اکبر است.

وی خاطر نشان کرد: انسان همیشه گرفتار نفس خویش می‌باشد، چرا که نفس همواره با انسان است، اما دشمن خارجی گهگاهی ممکن است حمله کند، ولی نفس انسان دائما در حال جنگ با نفس قرار دارد و مومن باید با او مبارزه کند و گرفتار هواهای نفسانی خویش نشود.

وی با بیان اینکه پیروزی بر هوای نفس هنر بزرگی است، گفت: باید خیلی مراقبت کنیم که خدای ناکرده هواهای نفسانی و دنیا طلبی ما را آلوده نسازد و تنها در جهت کسب رضایت الهی قدم برداریم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب علیه مردم به ویژه جوانان گفت: امروزه به برکت خون شهیدان مملکت از آرامش و امنیت خوبی برخوردار است، ولی باید دقت کرد زیرا که هیچ گاه دشمن از دشمنی خویش دست بر نمی‌دارد و هر لحظه که بتواند دست به حمله می‌زند، از این رو باید دائم مراقب حمله‌های دشمن در همه عرصه‌ها و مکر آنان بود.

حفظ نظام اسلامی وظیفه همگانی است

نماینده آیت‌الله سیستانی نیز در دیدار با سردار موحدی کیا با وی، گفت: حفظ نظام اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اگر خدای ناکرده روزی نظام اسلامی آسیب ببیند، همه آسیب می‌بینند و باید دست به دست هم بدهیم و از آن محافظت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی خاطرنشان کرد: گاهی مدیریت را از جهان یاد بگیریم و در جهت توسعه و پیشرفت کشور از آن استفاده کنیم، هر کس اِشکال‌هایی دارد و باید اِشکال‌ها را پذیرفت و تجربه کسب کرد.

وی تصریح کرد: اگر به استعدادها و ظرفیت‌ها بی‌توجه باشیم، موجب وابستگی می‌شود، ما جوانان با استعدادی داریم که برای تحصیل به کشورهای خارج می‌روند و با گرفتن مدرک، به خدمت در مراکز علمی جهان می‌پردازند.

 شهرستانی با اشاره به لزوم استفاده از فرصت ها، گفت: فرصت‌ها همیشه می‌آیند و می‌روند و خردمند و پیروز کسی است که از این فرصت‌ها استفاده کند، سپاه پاسداران امروز از حیث دفاعی و تسلیحات نظامی قدرت خوبی دارد و همه این توانایی‌ها به برکت مجاهدت این جوانان انقلابی است.

نماینده حضرت آیت‌الله‌ سیستانی با اشاره به اینکه کشور در بخش تسلیحات قدرتمند است و این قدرت نتیجه تلاش نخبگان کشور است، افزود: باید همواره جنبه‌های مثبت تکنولوژی مدنظر قرار گیرد، همان گونه که تکنولوژی به آرمان‌های ما لطمه‌هایی می زند، تبعات مثبتی نیز برای ما دارد که باید از این آثار بهره برداری شود.

شهرستانی گفت: در برهه و زمان حساسی به سر می‌بریم، چراکه دشمن به طرق و اَشکال مختلف در حال توطئه و نقشه کشیدن علیه دنیای اسلام است تا بر آن تسط یابد، در چنین برهه‌ای لازم است با کنار گذاشتن تفاوت‌ها و اختلاف‌ها با تاکید بر مشترکات در برابر آن‌ها مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه گاهی پرسیده می شود تخصص مهم‌تر است یا تعهد خاطرنشان کرد: هم تعهد مهم است و هم تخصص و آنچه از این ۲ مهم تر است مدیریت است که اگر مدیریت نباشد، مشکل‌ها حل نخواهد شد.

نماینده آیت‌الله‌ سیستانی بیان داشت: در طی این ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد در جهات مختلفی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم از جمله در زمینه نظامی به برکت دفاع مقدس و تجربه‌های آن و همچنین در زمینه طبابت، ولی در برخی عرصه ها به خاطر نبود یک مدیریت قوی و کارآمد ضعف داریم.

وی افزود: همه ما باید دقت کنیم که در هرجایگاهی که قرار داریم، ببینیم که چه وظایف و رسالت هایی به عهده داریم و آن وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم و در این راه تنها در پی کسب رضایت الهی باشیم و کاری به این جناح و آن جناح نداشته باشیم.

اربعین حاوی درس‌ها و پیام‌های مهمی است

 تولیت آستان حضرت معصومه(س)، نیز در دیدار سردار موحدی کیا با وی، طی سخنانی با تسلیت اربعین حسینی، گفت: اربعین همانند عاشورا حاوی درس‌ها و پیام‌های مهمی است که این مطالبه جمعی مردم برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین همه نشان از عظمت و درک مردم ایران از این حماسه بزرگ است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی افزود: اربعین فقط مختص به امام حسین (ع) است و هیچ کدام از ائمه و حتی پیامبر اسلام اربعین و چهلم ندارند و این امر مهم خود دارای مفاهیم و نکته‌های زیادی است و بزرگداشت اربعین حسینی همواره مورد تاکید امامان معصوم (ع) بوده‌است.

سعیدی خاطر نشان کرد: اربعین یک کتاب مطالعه و تحقیق است که نشان می‌دهد، شکست و پیروزی در منطق اهل بیت(ع) چیست، و لازم است که زیارت اربعین با توجه و گریه قرائت شود.

امام جمعه قم با اشاره به موانع تهذیب نفس و جهاد اکبر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مانع تهذیب نفس، خود نفس و تمایل‌های نفسانی ما است که مانع تهذیب می‌شود و برای تهذیب نفس باید ابتدا از روی نفس خود بگذریم.

تولیت حضرت معصومه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن آن با اربعین حسینی گفت: امسال هفته دفاع مقدس در ایام عزای اهل بیت قرار دارد و باید این هفته مهم را گرامی بداریم و در این هفته ارزش‌های دفاع مقدس همچون جهاد و شهادت را به جامعه به ویژه نسل جوان تبیین کنیم.

وی با اشاره به ویروس کرونا و تاثیرهای منفی آن بر جامعه، گفت: این ایام که این ویروس آمده، بسیاری از مراسم‌های ارزشی را به تعطیلی کشانده است ولی همه ما باید تلاش کنیم که مناسبت‌های مهمی همچون اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس را بزرگ بداریم.

وی با اشاره به کم کاری‌های دولت قبل در خدمت رسانی به مردم گفت: دولت قبل متاسفانه همه مسائل و مشکل‌ها را به راهکارهای خارجی و رابطه با غرب گره زده بود، اما امروز به برکت خون شهیدان و دعای آنان و حضور حماسی مردم، دولتی به سرکار آمده که مردم مدت‌ها است انتظار آن را می کشیدند و لازم است که همگان به دولت برای خدمت رسانی به مردم و باز کردن گره‌های اقتصادی و معیشتی مردم کمک کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی بنا به سیره مولایش حضرت علی(ع) اشک می‌ریخت و از خدای متعال شهادت طلب می‌کرد و در نهایت نیز به دست یکی از شقی ترین مردم زمان ما، یعنی ترامپ بی‌عقل و بی‌خرد به شهادت رسید و امیدوارم که همه ما ادامه دهنده راه آن شهید والامقام باشیم./

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید