کد خبر: 308225
۰
۰
نسخه چاپی

مشکل جذب معلمان در سیستان و بلوچستان باید مرتفع شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان به دلیل پراکندگی با کمبود معلم روبه رو است، اظهارداشت: مدیران استانی برای حل مشکلات خود نباید منتظر مرکز بمانند و باید برای حل مشکلات راه حل پیدا کنند.

وی گفت: همچنین برای آغاز سال تحصیلی جدید ضروری است با تلاش مضاعف دانشگاه‌های علوم پزشکی استان پوشش واکسیناسیون عمومی بویژه برای گروه فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده آنان افزایش یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مقدمه و محور هرگونه توسعه اقتصادی است و هر کشوری که روی این موضوع سرمایه گذاری کند قطعاً پله‌های پیشرفت و توسعه را بهتر و سریع‌تر طی خواهد کرد.

مدرس خیابانی افزود: نگرانی‌های مربوط به بازگشایی مدارس مختص به سیستان و بلوچستان نیست بلکه در کل کشور وجود دارد و در این زمینه ما تابع شورای آموزش و پرورش کشور هستیم.

وی تصریح کرد: ضروری است تمام معلمان و خانواده دانش آموزان در مناطقی که قرار است کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود واکسینه شوند و پوشش واکسیناسیون به حد قابل قبولی برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ابهامات موجود درباره سناریوهای آموزشی پیش بینی شده در سال تحصیلی جدید نیز باید از سوی آموزش و پرورش برطرف شود تا خانواده‌ها و دانش آموزان اطلاع دقیقی از روند آموزش داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت جذب بازماندگان تحصیل در سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزانی که به دلیل مشکلات اقتصادی ترک تحصیل می‌کنند باید شناسایی و به گروه‌های جهادی و خیران جهت حمایت معرفی شوند.

مدرس خیابانی بیان کرد: نهضت مدرسه سازی پر سابقه ترین اقدام گروه‌های جهادی و خیران در کشور است و همه نیروهای جبهه انقلاب باید پای کار بیایند و در این زمینه فعالیت کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید