کد خبر: 311245
۰
۰
نسخه چاپی

احیای جهاد سازندگی به بررسی‌های کارشناسی نیاز دارد

محمدعلی محسنی بندپی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه‌ به شرایط دهه ۶۰ و ضرورت انجام کارهای جهادی و ضربتی ، جهاد سازندگی شکل گرفت و در آن زمان توانسته بود اقدامات خوب و چشمگیری را در روستاها و مناطق به انجام برساند . 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز کشور با مشکلاتی در فرایند انجام امور مواجه است ، ادامه داد : البته رفع این مشکلات نیازمند تقویت روحیه کار تیمی و برنامه ریزی می باشد تا از توان کارشناسان و متخصصان دستگاه های اجرایی برای این منظور استفاده بشود . 

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : تشکیل ، ادغام و تفکیک وزارتخانه ها و سازمان ها باید در جهت حل مشکلات و ارائه خدمات به مردم باشد و اقدامات در این زمینه نیز برای مطلوب سازی این موضوع می باشد .

وی به مشکلات موجود در نهادها و سازمان های قوه مجریه اشاره و تصریح کرد : نبود هماهنگی ها باعث شده تا اجرای کارها به تعویق بیفتد و در مواقعی هدف مورد نظر آنچنان که باید محقق نشده است  . 

محسنی بندپی گفت : دستگاه های اجرایی به عنوان اعضای یک تیم ورزشی هستند که تمام تلاششان در این مسیر برای به ثمر رساندن هدف مورد نظر می باشد اما نبود این روحیه کار تیمی باعث شده تا شاهد عقب ماندگی هایی در بخش های مختلف باشیم  .

وی ادامه داد : اگر بهترین نیروها از نظر تخصص و توانایی در اختیار داشته باشیم اما فرهنگ کار تیمی حاکم نباشد قطعا نتیجه مورد نظر به دست نخواهد آمد موضوعی که در جهاد سازندگی به خوبی اجرا و عملیاتی می شد و در نتیجه کار تیمی جهادی بود که موفقیت های بزرگی کسب شد .

محسنی بندپی با اظهار این که از طریق ادغام یا تفکیک وزارتخانه ها به تنهایی مشکلات حل نمی شود ، گفت : باید روحیه کار جهادی در دستگاه های اجرایی  نهادینه بشود تا مردم از خدماتی که آنها ارائه می کنند بهره مند بشوند .

وی در خصوص احیای جهاد سازندگی نیز گفت : بسیاری از نهادها در روستاها مشغول به ارائه خدمات می باشند و اگر قرار به احیای این سازمان باشد می بایست ساز و کار و راهکار فعالیت تمامی این نهادها مورد توجه قرار بگیرد تا تداخل و یا ناهماهنگی در این زمینه رخ ندهد .

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود : مصداق چنین وضعیتی ایجاد سازمان امور اجتماعی در وزارت کشور در سال ۱۳۹۶ است در حالی که نهادهایی با همین سنخ فعالیت پیش از این وجود داشتند که از آن جمله در وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی معاونتی به عنوان معاونت رفاه وجود دارد و یا بهزیستی به عنوان متولی امور اجتماعی اقشار آسیب پذیر کشور فعالیت دارد و راه اندازی سازمانی بدون در نظر گرفتن مسائل می تواند باعث موازی کاری شود. 

آیت الله رییسی  نهم مهر ماه در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع اشاره کرده بود و  وزیر جهاد کشاورزی نیز شهریور ماه از تهیه لایحه احیای جهاد سازندگی خبر داده بود، این موضوع با دستور رییس جمهوری به معاون اول وی وارد فاز عملیاتی شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید