کد خبر: 318095
۰
۰
نسخه چاپی

۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور زیر پوشش بیمه قرار دارند

 «میرهاشم موسوی» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:  شمار زیادی  کارگر ساختمانی وجود دارد که متقاضی دریافت بیمه هستند و در این راستا طرحی در مجلس ارایه شده و چنانچه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مصوب شود جامعه کارگران ساختمانی همه موارد را برای بهره‌مندی از مزایای بیمه در اختیار خواهند داشت.
وی در خصوص شرایط دریافت تسهیلات کرونا از سوی این جامعه هدف نیز گفت: کارگرانی که اسامی آنان در فهرست صنف  کارگری بوده از ظرفیت و مزایای بیمه استفاده کردند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ۱۳۴ هزار کارفرمای کشور در بخش‌های گردشگری، ورزشی و تالارهای پذیرایی از شرایط استمهال برای پرداخت بیمه در ایام کرونا بهره‌ مند شدند.

موسوی بیان کرد: با توجه به کاهش درآمد در زمان شیوع ویروس کرونا، در بخش کارفرمایان و پیمانکاران نیز فرصت داده شد که برای پرداخت حق بیمه خود از ظرفیت بخشودگی جرایم برخوردار شوند و همچنین از فرصت استمهال سه ماهه به‌منظور پرداخت حق بیمه نیز بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: اساس برنامه مذکورپرداخت حق بیمه‌ها از سوی کارفرمایان درحال پرداخت است.

اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) برای بررسی مسایل و مشکلات جامعه کارگری استان مرکزی به اراک سفر کرده و از واحدهای تولیدی آذرآب، آلومینیم ،واگن پارس و هپکو بازدید کردند.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی وجود دارد و دیار آفتاب به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور شناخته شده است.

دیدار با استاندار مرکزی از دیگر برنامه‌های این سفر است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید