کد خبر: 318511
۱
۰
نسخه چاپی
سازمان فاوا شهرداری شیراز با شرکت های دانش بنیان همکاری می کند:

شیراز در اتوبان هوشمندسازی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: شیراز دارای جایگاه ارزنده قطب الکترونیک کشور بوده است و همه ما برای احیای این پتانسیل وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

شیراز در اتوبان هوشمندسازی

سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر – به گزارش اقتصادآینده نیوز اولین نشست همکاری مشترک سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری شیراز ، شرکت برج الکترونیک شیراز و مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا) با موضوع پروژه‌های هوشمند سازی شهر، دیتا سنتر، حمل و نقل، شهرداری الکترونیک برگزار شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: شیراز دارای جایگاه ارزنده قطب الکترونیک کشور بوده است و همه ما برای احیای این پتانسیل وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

سعید حیدری با بیان اینکه خدماتی که شهرداری به شهروندان ارایه می دهد به مراتب بیشتر از سایر دستگاه های خدمات رسان است اظهار داشت: شهرداری متولی اول ایجاد شهر هوشمند است و هر چقدر که در راستای نیل به این هدف تلاش و پروژه اجرا کنیم اما شهروندان و گردشگران این خدمات را به صورت ملموس حس نکنند یعنی تمامی فعالیت های ما در حد شعار باقی مانده است.

وی در ادامه افزود: در گذشته مردم برای ساده ترین کارها نظیر پرداخت قبوض باید ساعت ها در بانک منتظر می ماندند اما در برهه کنونی بسیاری از خدمات الکترونیک به سادگی در دسترس جامعه قرار گرفته است.حیدری با بیان این که امروزه تعاریف بیشماری برای شهر هوشمند ارایه می شود و مردم خواهان ارایه خدمات ملموسی در این زمینه هستند اظهار داشت: شهرداری باید در پرتو مدیریت یکپارچه شهری در مسیر شهر هوشمند گام بردارد . در این زمینه درهای شهرداری شیراز برای شرکت های دانش بنیان بومی، ملی و بین المللی، اساتید دانشکاه و صاحب نظران شهر هوشمند، باز است و از تمامی اندیشمندانی که می توانند در زمینه فرهنگسازی شهر هوشمند به شهرداری کمک کنند دعوت می شود به میدان عمل بیایند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش گفت: در عرصه هوشمندسازی شهری نمی توان مطالعاتی که در سایر کلانشهرها انجام شده را در سایر شهرها به صورت دقیق اجرا کرد؛ چرا که دغدغه های هر یک از کلانشهرها با یکدیگر متفاوت است. البته باید از تجربه های موفق الکوبرداری کرد و از شکست ها درس عبرت گرفت ولی اجرای الگوهایی که با فرهنگ شهر هوشمند شیراز در تضاد است موفقیت امیز نخواهد بود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در شیراز مراکز دانشگاهی بزرگ و شرکت های دانش بنیان موفقی داریم که می توانند در عرصه هوشمندسازی به یاری مدیریت شهری بیایند.وی با بیان این که سازمان فاوا شهرداری شیراز رییس کارگروه جی آی اس فاوا در کلانشهرها است اظهار داشت: شهرداری شیراز تفاهمنامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علمی فناوری شیراز برای ایجاد مرکز نوآوری ها به امضا رسانده که به موجب آن زمینه هم افزایی شرکت های همه اندیشمندان برای اجرای پروژه هایی نظیر هوشمندسازی محقق می شود.

حیدری در پایان خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک فراخوان عمومی مرکز داده شهرداری شیراز با موافقت شهردار شیراز از طریق بسته سرمایه گزاری رسانه ای خواهد شد.

شیراز در اتوبان هوشمندسازی

ماریا سعیدی منش مدیرعامل برج الکترونیک شیراز نیز با اشاره به اهداف این مرکز گفت: هدف اصلی که در اساس نامه این برج الکترونیک آمده است می توان به صادرات و واردات کلیه قطعات و کالاهای مجاز ودانش فنی- وارادات و صادرات کالاهای انفورماتیک، ارائه خدمات فنی و مهندسی اعم از سخت افزاری و مشاوره در کلیه زمینه های مرتبط با فناوری و احداث انواع برج های الکترونیک و ساختمان های پیشرفته و چاپ و نشریه و برگزاری دوره های آموزشی، سمینارها و‌ آزمونهای خصوصی و مجازی و همکاری با موسسات آموزشی دیگر با رعایت قوانین و مقررات کشور اشاره کرد.

مدیرعامل برج الکترونیک شیراز با اشاره به افق و چشم انداز پیش رو اذعان داشت: تبدیل شدن هاب فن آوری های نوین حوزه ict در شیراز، حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری های نوین، حمایت و هم افزایی با سرمایه گذاران داخلی و بین المللی، پیشگام و ایفای نقش فعال در حوزه توسعه شهر هوشمند شیراز از جمله افق و چشم‌انداز پیش رو برج الکترونیک شیراز است.

حامد مودب شعار مدیر توسعه کسب و کار مرکز گسترش فن اوری اطلاعات گفت: مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) به عنوان تنها شرکت دولتی تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، یکی از شرکت های پیشرو در حوزه فناوری های نوین از جمله شهر هوشمند است که به واسطه تجارب و پروژه های متعدد خود در سطح ملی، آماده ارائه خدمات مشاوره، پیاده سازی و اجرایی در راستای توسعه شهر هوشمند شیراز است.

وی با اشاره به قابلیت های موجود در شرکت برج الکترونیک شیراز به عنوان یکی از شرکت های تابعه مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا)، به ضرورت همکاری و جلب ایجاد مشارکت بازیگران و ذینعفان در شهر هوشمند اشاره کرد و افزود: تحلیل وضع موجود و استخراج اولویت های شهر شیراز و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان یکی از شاخص های کلیدی موفقیت در اجرای طرح توسعه شهر هوشمند شیراز است که این مهم از طریق تدوین بسته های سرمایه گذاری به عنوان یکی از گام های مهم در مسیر حرکت به سوی شهر هوشمند قلمداد می شود و این مرکز آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره ای در این زمینه خواهد بود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید