عباس حاج‌رسولی‌ها عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در برنامه رادیویی صدای شهر:

اصفهان در انتظار تامین بودجه ۵۰ درصدی پروژه مترو از سوی دولت است

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت بایستی ۵۰ درصد از بودجه مترو را در قالب اوراق مشارکت در اختیار ما بگذارد، اما با توجه به سیاست‌های انقباضی سازمان برنامه و بودجه نمی‌دانیم چه تصمیمی برای بودجه این پروژه گرفته شده یا می‌شود، امیدواریم با پیگیری شهرداران کلانشهرها ۵۰ درصد باقی مانده بودجه مترو توسط دولت تأمین شود.

اصفهان در انتظار تامین بودجه ۵۰ درصدی پروژه مترو از سوی دولت است

به گزارش اقتصاد آینده نیوز به نقل ازاداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، عباس حاج‌رسولی‌ها در برنامه رادیویی صدای شهر با اشاره به روش‌های جذب سرمایه اظهار کرد: جذب سرمایه از اصفهانی‌های خارج از کشور، اجرای پروژه‌های مشارکتی و استفاده از ظرفیت ایستگاه‌های مترو گزینه‌های پیش‌روی مدیریت شهری است که با نگاه ویژه به آن می‌تواند درآمدی برای شهر ایجاد کرد. 

وی با بیان اینکه شهر را باید با توجه به بضاعت شهر اداره کرد، افزود: درآمد ما ارتباط مستقیم با درآمد شهروندان دارد و اساس مالیات همین است، اما در عین حال می‌توان برخی پروژه‌ها را با مشارکت بخش خصوصی انجام داد. 

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از درآمدهای پایدار ما عوارض نوسازی است که سالانه از سوی مردم پرداخت می‌شود، اما هزینه شهر را پوشش نمی‌دهد، البته در آینده به وسیله اعتبارات نوسازی باید تعادل را در این زمینه برقرار کنیم، هرچند که فعلا وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست. 

وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده نیز درآمد دیگری است که حدود ۳ درصد از آن در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد، باقی مانده درآمدهای شهرداری نیز از طریق فعالیت‌های اقتصادی، تراکم ساختمان و .. تأمین می‌شود. 

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به عوارض بر تراکم ساختمان‌ها گفت: ما تراکم نمی‌فروشیم اما در قالب طرح تفصیلی عددی را هر سال دریافت می‌کنیم، بر این اساس برای دو طبقه اول ساختمان پولی بابت تراکم دریافت نمی‌شود اما از طبقه سوم به آخر، هزینه تراکم اخذ و صرف توسعه شهر از جمله مترو و .. می‌شود. 

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره روند تدوین بودجه ۱۴۰۱ گفت: منشور بودجه توسط شورای شهر به تصویب خواهد رسید و به شهردار ارائه می‌شود، شهرداری نیز با ستادهای مناطق در ارتباط است و نیازها را از مناطق جمع آوری، عددگذاری کرده و درآمد شهر نیز پیش بینی و در نهایت بودجه هر منطقه بسته می‌شود، مهم این است که بودجه در قالب برنامه‌های ۵ ساله و ارتباط با مردم و نیازهای مناطق بسته شود. 

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای محوری شورای ششم رسیدگی به محلات محروم است، گفت: زیرساخت‌های این حرکت پیش بینی شده و ما در این مسیر گام برمی‌داریم. به برخی مناطق که محرومیت بیشتری دارند، نگاه ویژه‌ای داشته و از سایر مناطق نیز برای توسعه آنها کمک خواهیم گرفت. 

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به پروژه مترو تاکید کرد: مترو اعتبار ویژه می‌خواهد و هدف ما تکمیل خط دو مترو است تا در این دوران که آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان تشدید شده حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم. 

وی افزود: دولت بایستی ۵۰ درصد از بودجه مترو را در قالب اوراق مشارکت در اختیار ما بگذارد، اما با توجه به سیاست‌های انقباضی سازمان برنامه و بودجه نمی‌دانیم چه تصمیمی برای بودجه این پروژه گرفته شده یا می‌شود، امیدواریم با پیگیری شهرداران کلانشهرها ۵۰ درصد باقی مانده بودجه مترو توسط دولت تأمین شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از گذشته به فکر توسعه گردشگری در اصفهان بوده‌ایم که به تأمین زیرساخت‌ها نیاز است، گفت: یکی از این زیرساخت‌ها هتل است که در صورت جذب سرمایه برای ساخت هتل، ارزش افزوده‌ای برای شهر ایجاد می‌شود. قصد ما نشان دادن اصفهان به دنیا و صدور تاریخ و فرهنگ این شهر به جهان است، لازمه آن نیز توسعه زیرساخت‌های گردشگری و جذب گردشگر از سایر نقاط جهان است. 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید