امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 319017
۰
۰
نسخه چاپی
به همت مدیریت شهری شیراز سردیس سرلشکر پاسدار شهید استوار محمودآبادی رونمایی شد

پاسداشت مقام شهدا سرلوحه عملکرد شهرداری شیراز

شهردار شیراز گفت: سردار سرلشکر پاسدار حاج «عبدالرسول استوار محمود آبادی»، به معنای واقعی کلمه «استوار» بود و در راه حق و حقیقت گام برداشت و تا آخرین نفس برای صیانت از اسلام و مسلمین جانفشانی کرد.

پاسداشت مقام شهدا سرلوحه عملکرد شهرداری شیراز

 

سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر – به گزارش اقتصادآینده نیوز به همت شهرداری شیراز آیین رونمایی از سردیس سرلشکر پاسدار شهید حاج رسول استوار محمودآبادی همزمان با سالگرد شهادت این شهید بزرگوار برگزارشد. این مراسم ظهر پنجشنبه ۱۱ آذر ماه در صحن حرم سید علاالدین حسین (ع) با حضور معاون اول قوه قضاییه، شماری از نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلانشهر شیراز، تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) و جمعی دیگر از مسئولان ارشد استان با همراهی اصحاب رسانه در مجاورت حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) برگزار شد.

شهردار شیراز در این مراسم گفت: سردار سرلشکر پاسدار حاج «عبدالرسول استوار محمود آبادی» به معنای واقعی کلمه «استوار» بود، استوار در راه حق و حقیقت گام برداشت و تا آخرین نفس نیز استوار برای صیانت از اسلام و مسلمین جانفشانی کرد.

سید احسان اصنافی با بیان این که همه ما مدیون شهداء هستیم اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا همواره باید زنده نگه داشته شود تا حماسه آنها تلنگری بر ما باشد. وی افزود: تاریخ گهربار و پرحماسه شیعه، همواره بیانگر تجلی و تاسی راست قامتان و دلباختگان عرصه جهاد و شهادت در راه مولا و مقتدای خویش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. این مدافع حریم امامت و ولایت، شجاعانه و عاشقانه، با بذل جان خویش از حرم مطهر حضرت زینب (س) دفاع کرد و با شهادت خود، حدیث عشق را رقم زد و گلبانگ «تابع ولی هستیم» سرداد.

پاسداشت مقام شهدا سرلوحه عملکرد شهرداری شیراز

شهردار کلانشهر شیراز در ادامه گفت: حکایت دلاورمردی ها و مجاهدت های این رزمنده انقلابی که همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و از شاگردان شهید محراب آیت‌الله دستغیب (ره) بود در قلب و روح همگان ثبت شده است و سالها خدمت و تلاش مخلصانه این شهید والامقام و تحمل درد و رنج ناشی از عارضه شیمیایی همچون ورقی زرین در تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران، استان پهناور فارس و شیراز می درخشد.

اصنافی افزود: بی شک روایت سرخ شهادت و حماسه فداکاری های این سردار سرافراز سپاه اسلام در ذهن و قلب مردم شهید پرور و قدرشناس شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) همواره باقی می ماند و الهام بخش و راهگشای همگان خواهد بود.

امیدواریم با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و به ویژه شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، سالگرد شهادت ایشان را گرامی داشته و امیدوارم ما نیز بتوانیم با الگو قرار دادن سیره شهدا و دعای خیر آن به حق پیوستگان در مسیر خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم سومین حرم اهل بیت (ع) گام برداریم.

در ادامه این مراسم رییس شورای اسلامی شهر شیراز بر پاسداشت مقام شهدا تاکید کرد.

پاسداشت مقام شهدا سرلوحه عملکرد شهرداری شیراز

مهدی طاهری با اشاره به دو المان شهید حججی و شهید اسکندری که در خیابان ۹ دی ساخته و نصب شده اند، گفت: متاسفانه این دو المان هیچ گونه توضیحاتی ندارند و اگر گردشگری به شیراز بیاید نمی داند این دو شهید بزرگوار چه کسانی هستند. این در حالیست که طی گفت و گوی صورت گرفته با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز مقرر شده تا لوح معرفی این دو شهید بزرگوار به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی در کنار سردیس ها نصب شود.

وی اظهار داشت: مقرر شد در خصوص کلیه المان ها هیأت داوری تشکیل شود. اما در المان شهید استواری به دلیل تعجیل در رسیدن به سالگرد این شهید بزرگوار زمان آن گذشت. طاهری در پایان گفت: در خصوص شناسنامه دار شدن المان ها منتظر مصوبه فرمانداری هستیم تا هیأت پنج نفره داوری نیز در خصوص این اقدام کار خود را آغاز کنند.

در ادامه این مراسم رییس سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز گفت: در ساخت این سردیس فاخر از هنرمندانی دعوت به همکاری شده که در این کار خبره تر هستند.

محمدرضا زندیه در ادامه با بیان این که جنس این سردیس از بتن گلاسه است افزود: در جهت ساخت این سردیس تلاش شده از ظرفیت هنرمندانی استفاده کنیم که در این کار خبره تر هستند. وی در خصوص مصوبه شورای شهر در راستای تشکیل هیأت پنج نفره برای ساخت المان ها در شهر شیراز گفت: براساس این مصوبه قبل از ساخت و نصب هر المان در سطح شهر بایستی یک ممیزی فنی با حضور ۳ نفر از اعضای شورا و ۳ نفر از سازمان سیما و منظر شهرداری انجام شود و پس از آن دستور ساخت المان ها صادر شود.

او همچنین در خصوص سه المان شهید سپهبد سلیمانی،  شهید حججی و شهید اسکندری گفت: این برنامه در دستور کار است تا این المان ها را باتوجه به اینکه شکل ظاهری آنها کمی تخریب شده ساماندهی شوند.

زندیه در ادامه گفت: باتوجه به اینکه استعلامات لازم در خصوص ساخت المان شهداء و مشاهیر شهر شیراز انجام می شود، در حال حاضر یک لیست ۱۰ نفره از شهداء و‌مشاهیر شهر شیراز برای ساخت المان آنها صادر شده و هر المان در محلات خود شهداء نصب می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در خصوص شناسنامه دار شدن المان ها گفت: در راستای این اقدام در کنار المان ها یک شناسنامه به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تهیه می شود و در کنار سردیس نصب می شود.

زندیه در پایان با اشاره به فراخوان اعلام شده با موضوع طراحی المان های ارزشی در شیراز که تکلیفی از سوی شورای اسلامی شهر می باشد، گفت: در این راستا فراخوان هایی در جهت طراحی المان هایی متناسب با سومین حرم اهل بیت(ع) اعلام شد که تعداد ۱۰ نفر در این فراخوان شرکت کرده اند که ممیزی این طرح ها انجام می شود سپس ساخت و نصب آنها در دستور کار قرار می گیرد.

پاسداشت مقام شهدا سرلوحه عملکرد شهرداری شیراز

براساس این گزارش شایان ذکر است آیین رونمایی از سردیس سرلشکر پاسدار شهید حاج رسول استوار با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصدق معاون اول قوه قضاییه، تعدادی از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، شهردار شیراز، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران استانی و شهری در مجاورت حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) به مناسبت نخستین سالگرد شهادت این شهید والامقام برگزار شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید