برگزاری بیست و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر

برگزاری بیست و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : بیست و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر با حضور جمع کثیری از عشایر و مسئولین کشوری و استانی برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

 

تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره در رشته های مختلف بیش از پانصد نفر بود.

 

این جشنواره در طول سی سال، بیست وهفت بار برگزار شده است و تنها یک بار به دلیل وجود سیل در منطقه و ۲ سال هم بدلیل شیوع کرونا وقفه پیدا کرده است که در نوبه خود یک رکورد محسوب می شود و پشتکار و جدیت عوامل برگزاری این جشنواره را نشان می دهد. در این مسابقات ورزشی که به ترتیب در رشته های اسب سواری، تیراندازی با کمان روی اسب، والیبال ماسه ای، چوب کشی، دو میدانی، طناب کشی، مچ اندازی و کشتی محلی انجام گرفت، اسب سواری آقایان در ۶ کورس و اسب سواری بانوان در یک کورس دنبال شد.

 

در کورس اول اسب دوانی آقایان جواد عبادی،سلمان غفاری،محمد آزاد در کورس دوم وحید امیر عربشاه،سلمان غفاری دلاوران،هدایت پورقلی

 

در کورس سوم کیجان پناهی،محسن ابراهیمی،محمد رنجبر در کورس چهارم سید علی حیدری،امین ابراهیمی،سعید نجفی

 

در کورس پنجم علی بدری،حسن فتاحی،علیار قربانی

 

در کورس ششم فرهاد رنجبر،محمد رنجبر،علی روحی فرد نفرات برتر جشنواره  معرفی شدند.

 

همچنین در کورس اسب دوانی بانوان سحر ذوقی به عنوان نفر اول، محدثه جمالی و زهرا عالی نصب به ترتیب سوارکار دوم و سوم مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

نفرات برتر دومیدانی آقایان نیز حسین سیفی، سامان غفاری، محمد رضایی، محمد ابراهیمی و پویا رضوانی معرفی شدند.

 

از نکات مهم این مسابقات حضور مه لقا خانی قهرمان چندین دوره مسابقات اسب سواری قره قیه بود که با اعلام کناره گیری از شرکت در این رقابت ها، جا به جوانان داد و از سوی حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با هدیه نقدی تجلیل شد.

 

از حواشی این جشنواره می توان به بی احتیاطی برخی تماشاگران اشاره کرد که با بی توجهی به تذکرات عوامل اجرایی مسابقات به کنار پیست سوارکاری جشنواره ورود کرده و باعث مصدومیت چندین نفر از آنان از جمله یکی از سربازان نیروی انتظامی شد که با حضورعوامل هلال احمر مداوای سرپایی و انتقال به مراکز درمانی انجام گرفت.

 

علیرضا پسندیده مدیرکل دفتر توسعه روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان، امیری خراسانی رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کشور، حاتمی نماینده کلیبر، هوراند وخداآفرین، تراب محمدی معاون سیاسی و امنیتی، بابک محمبوب علیلو دادستان استان، حبیب ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، سید محمد حسن آل هاشم مدیرکل امور عشایری آذربایجان شرقی، بهادری فرماندار کلیبر و جمعی از فرماندهان نظامی وانتظامی منطقه و جمع کثیری از عشایرحضور داشتند.

 

یادآوری مینماید آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان به عنوان چهره ماندگار و پیشکسوت برگزارکننده جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر، توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان معرفی و تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید