کد خبر: 349316
۰
۰
نسخه چاپی

حسن یزدانی مقتدرانه طلایی شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، ستاره کشتی آزاد ایران که در مسیر تبدیل شدن به یکی از پرافتخارترین کشتی گیران تاریخ قرار دارد، بعد از کسب مدال طلای جهانی ۲۰۲۱ با شکست دادن دیوید تیلور روی تشک نرفته بود. او که از قبل از سال ۱۴۰۱ در اردوهای تیم ملی حضور داشت، با نظر کادرفنی به جام تورلیخانوف اعزام شد تا چند ماه قبل از رقابت های جهانی ۲۰۲۲ صربستان خودش را محک بزند.

حسن یزدانی بعد از شکست دادن رقیبی از ترکیه، عظمت دولتبیکوف از قزاقستان را با اقتدار از پیش رو برداشت تا به فینال این تورنمنت راه پیدا کند و در برابر رقیبی قدیمی قرار بگیرد. بوریس ماکویف از اسلواکی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ با شکست مقابل حسن یزدانی در فینال به مدال نقره رسیده بود، با انگیزه رقم زدن یک شگفتی در فینال روی تشک رفت.

نابغه کشتی ایران که خیلی هم خودش را در این تورنمنت به آب و آتش نزد، بعد از مقاومت یک دقیقه ای حریف اسلواک، موفق شد با حملات پی در پی او را گیج و سردرگم کند و با یک سر زیربغل دو امتیاز ابتدایی را بگیرد. در ادامه هم حسن یزدانی یک لحظه حریف را امان نداد و دائما زیرگیری کرد.

حتی روی زیرگیری ماکویف، بازهم یزدانی تسلیم نشد و با یک کنده کشی دیدنی دو امتیاز به حساب خودش واریز کرد. در نهایت در حالی که هنوز حدود دو دقیقه تا پایان کشتی باقی مانده بود، حسن یزدانی ۱۱ بر صفر از حریف پیش افتاد و با اقتدار به مدال طلای جام تورلیخانوف رسید تا بار دیگر نشان دهد به جز دیوید تیلور آمریکایی هیچ کشتی گیری حتی نمی تواند برای او مزاحمت و دردسری ایجاد کند.

در مجموع سه مبارزه در تورنمنت قزاقستان، حسن یزدانی ۳۵ امتیاز گرفت و فقط یک امتیاز به حریفان داد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید