کد خبر: 349603
۰
۰
نسخه چاپی

چرا ناز شمش خریدار دارد؟!

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، موج خرید فیزیکی طلا و نقره توسط سرمایه‌گذاران طی دو سال گذشته مطمئناً بر بازارها تأثیر گذاشته است.

تقاضای خرده‌فروشی برای سکه و شمش اکنون چند برابر چیزی است که قبل از شیوع کووید و انتخابات ریاست جمهوری 2020 وجود داشت. ضرابخانه‌ها و پالایشگاه‌ها همچنان در حال کار برای افزودن ظرفیت کافی هستند.

در حالی که سرمایه‌گذاران آمریکایی در کل ممکن است در مورد پرتفوی خود کمی بیشتر عصبی باشند، اکثر آنها همچنان به مشاوران مالی خود گوش می‌دهند. تصمیم برای کنارگذاشتن برخی از دارایی‌های کاغذی و خرید شمش‌های فیزیکی همچنان یک حرکت رادیکالی و پر ابهام به نظر می‌رسد. فقط بخش کوچکی برای ساختن آن آماده است.

گلدباگ‌های (طرفداران خرید و نگهداری طلا به عنوان تضمین در مقابل نوسانات بازار) طولانی‌مدت در این فکر هستند که چه زمانی و آیا سرمایه‌گذاری شمش ممکن است از «حاشیه» به جریان اصلی حرکت کند.

تصور این است که تسویه‌ حسابی در بازارهای مالی متعارف در راه است. اگر حباب‌های آنجا شروع به ترکیدن کنند، مکان‌های بسیار کمی برای فرار وجود خواهد داشت. زمان درخشش فلز فیزیکی فرا خواهد رسید.

این تئوری بسیار منطقی است. اما در یک دهه و نیم گذشته معنا پیدا کرده است. البته پرسش «چه زمانی» از بسیاری جهات مهم‌تر از «چرا» است.

پس چه زمانی ریزش شمش آمریکایی‌ها جای خود را به سیل خواهد داد؟

حدس‌زدن درست پاسخ اساساً تمرینی در روانشناسی توده‌هاست، یعنی چیزی جز یک علم دقیق. بهترین چیزی که می‌توانیم ارائه دهیم سیگنالی است که فکر می‌کنیم احتمالاً نشان می‌دهد این مهاجرت آغاز شده است.

نگاهی به حق بیمه شمش‌های بزرگ داشته باشید - شمش‌های نقره 1000 اونسی و شمش‌های طلای یک کیلویی. نمایندگی‌هایی مانند مانی متالز (Money Metals) این شمش‌ها را ارائه می‌دهند و قیمت آنها را منتشر می‌کنند.

این شمش‌ها به همراه 100 اونس طلا هستند که در سیستم خزانه‌داری COMEX ذخیره و معامله می‌شوند. ضرابخانه‌ها، پالایشگاه‌ها و سایر کاربران صنعتی برای فلزات گرانبها، شمش‌های بزرگ را برای استفاده در تولید خریداری می‌کنند. اگر یک سرمایه‌گذار بزرگ بخواهد فلز فیزیکی بخرد، این شمش‌ها تا حد زیادی مقرون به صرفه‌ترین راه برای انجام آن هستند.

شمش طلا و نقره

حق بیمه برای بارهای بزرگ از نظر تاریخی کاملاً ثابت است. خریداران عموماً توانسته‌اند فلز را در هر مقداری که مورد نیاز بود با چیزی بسیار نزدیک به قیمت بازار کاغذ تهیه کنند.

تقاضا برای سکه‌ها و شمش‌های خرده‌فروشی کمی بیش از دو سال پیش افزایش یافت، زمانی که تقاضا بر توانایی تولیدکنندگان و فروشندگان برای عرضه غلبه کرد. با این حال، شمش‌های بزرگ در انبار و در دسترس باقی مانده‌اند.

حداقل در بیشتر موارد. در بهار سال 2020 یک لرزش در قیمت شمش نقره هزار اونسی رخ داد.

زمانی که بانک‌های شمش نقره بیش از آنچه باید می‌فروختند و تعداد خریدارانی که تحویل واقعی خود را انجام می‌دادند، قیمت‌ها جهش سالمی داشتند.

حق بیمه از آن زمان تثبیت شده است. خارج از آن رویداد، حق بیمه بالاتر منحصراً به دلیل ظرفیت ساخت بسیار کم برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای محصولات کوچکتر بوده است. افزایش حق بیمه برای شمش‌های بزرگتر نشان دهنده‌ی کمبود عرضه به جای ظرفیت تولید است.

تولید معدن برای پاسخگویی به تقاضا برای مصارف صنعتی و برای سطح متوسط ​​تقاضای سرمایه‌گذاری کافی است. برای چرخش در مقیاس بزرگتر از دارایی‌های مالی متعارف و به فلز کافی نخواهد بود.

موجودی شمش‌های نقره COMEX هفته گذشته به پایین‌ترین حد در 4 سال گذشته رسید. این موجودی‌ها مطمئنا ارزش تماشا را دارند.

با این حال، در حقیقت، رابطه قابل‌اعتمادی بین موجودی کمتر COMEX و قیمت‌های بالاتر وجود ندارد. زمانی که کاهش سهام به افزایش حق بیمه تبدیل می‌شود، سرمایه‌گذاران می‌دانند که چه چیزی در راه است.

https://www.tgju.org/news/2438523

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید