کد خبر: 350019
۰
۰
نسخه چاپی

معاون اکتشاف مدیریت اکتشاف شرکت نفت ایران:

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن سلیمانی روز پنجشنبه در نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های اشتغالزایی دانش بنیان در علوم زمین که در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار شد، افزود: 

تلاش ها براین است تا تمام دکل های حفاری با کمک شرکت های دانش بنیان در داخل کشور ساخته شود.

وی  با بیان اینکه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ۱۰ پروژه بزرگ را به دانشگاه های کشور سپرده است، گفت:  امروز از ظرفیت برخی نهادها مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  در بخش صنعت نفت استفاده می شود.

معاون اکتشاف مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: بایستی به ایده های فناورانه و ابداعات بها داده شود و انگیزش های پیشرو و همه افراد در دانش بنیان ها باید خلاق باشند که اگر نباشند دانش بنیان نیستند ضمن اینکه شرکت های دانش بنیان از راه های جدید برای فعالیت استفاده کنند و از فعالیت های کلاسیک خارج شوند.

مساله اشتغال بایستی با همفکری حل شود

رییس دانشکده علوم زمین دانشگاه خوارزمی نیز در نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های اشتغالزایی دانش بنیان در علوم زمین گفت:  امسال، سال علوم پایه از طرف یونسکو و سال تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده که به همین دلیل تصمیم گرفتیم این رویداد را برگزار کنیم.

محمد نخعی افزود: حل مشکلات اشتغال زایی فقط هدف این نشست نیست بلکه به دنبال ایجاد یک بستر برای تفکر در این زمینه هستیم زیرا اشتغال یک مساله بزرگ برای کشور است که باید با همفکری حل شود.

وی با تاکید بر اینکه بایستی بدانیم برای حل مشکلات و حل مساله در کشور باید چه کنیم، اظهار داشت: بایستی بدانیم چرا دولت برای دریاچه ارومیه هفت هزار میلیارد تومان بودجه گذاشت ولی برای هامون کاری نکرد و چرا گرد و خاک خوزستان تبدیل به یک مساله ملی شد و بعد از چند سال مطرح شد.

نخعی گفت: باید بدانیم در حوزه علوم زمین و اشتغالزایی چگونه مشکل اشتغال را به یک مساله ملی تبدیل کنیم که در دولت و مجلس به آن اهمیت دهند و چرا استادیوم رفتن خانوم ها مساله شده ولی این گونه مسائلی که تضاد منافع است مطرح نمی شود.

وی افزود: باید بدانیم که چگونه مساله اشتغالزایی به یک مساله ملی تبدیل شود و باید کاری کنیم بتوانیم کافه اشتغالزایی علوم زمین در کل کشور به وجود آید.

وی با بیان اینکه ایجاد این کافه ها مهمترین بخش رشد یک کشور است، تصریح کرد: در فضای مجازی گفته شده که سوییس بعد از جنگ جهانی برای بازسازی کشورش کتابخانه تولید کرد که پس از چند سال اکنون نتیجه اش دیده می شود و یک کشور صلح جو است و در شرایطی که ۴۶ کشور با هم درگیر هستد حافظ منافع آن ها سوییس است.

رییس دانشکده علوم زمین دانشگاه خوارزمی گفت: بایستی با ایجاد مساله در کشور به دنبال رفع مشکلات باشیم.

رویداد بررسی چالش ها و فرصت های اشتغال زایی دانش بنیان در علوم زمین با مشارکت دانشکده علوم زمین دانشگاه خوارزمی، شتابدهنده تواناتک و مرکز رشد و احدهای فناوری دانشگاه خوارزمی  بصورت یک پنل و نشست تخصصی برگزار شد.

متخصصین از دانشگاه ها، انجمن های علمی و شرکت های بزرگ صنعتی چون شرکت ملی نفت، صنایع معدنی و آب که در حقیقت شاخه های مختلف علوم زمین را پوشش می دهند دور یک میز به تبادل نظر پرداختند.

همچنین با هماهنگی های  انجام شده  با دانشگاه های کشور که رشته های علوم زمین را تدریس می نمایند، نزدیک به ۴۰ دانشجوی ممتاز به شکل حضوری در این رویداد حضور یافتند.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید