امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 352031
۱
PNAZAR
نسخه چاپی

حوزه فرهنگی در استان تهران به کار و ابتکار نیاز دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز عباس جوهری عصر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران که در حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین برگزار شد اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اقدامات فرهنگی اثرگذار باشد باید به شیوه هنری ارائه شود که نمونه آن را می‌توان در سرود سلام فرمانده مشاهده کرده که منشأ بسیاری از تحولات حوزه فرهنگ جامعه شد.

وی ادامه داد: قرارگاه اجتماعی به دلیل در هم تنیدگی مسائل اجتماعی و فرهنگی در استانداری تهران و تمامی فرمانداری‌ها تشکیل شده تا با استفاده از ظرفیت مدیران ارشد استان، استاندار و فرمانداران، مسائل و مشکلات حوزه اجتماعی احصا شده و با استفاده از ظرفیت موجود در منطقه و ارائه راهکار از سوی ائمه جمعه، بسیاری از این مشکلات برطرف شود.

معاون سیاسی استانداری تهران افزود: برای رفع هر مشکل در جامعه، ابتدا آن را باید خوب توصیف کرد، سپس آن را به درستی تحلیل نمود تا بتوان برای درمانش راهکاری درست تجویز شود اگر آسیب‌های اجتماعی به درستی احصا نشده و ظرفیت‌های ویژه از جمله امامزادگان، مساجد و حوزه‌های علمیه به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی‌کنیم.

جوهری خاطر نشان کرد: اگر کار فرهنگی اثرگذاری مناسبی در جامعه ندارد به این دلیل است که در روش اجرا مشکل داریم، امروز باید بازگشتی به ارزش‌هایی که ریشه در فرهنگ تشیع دارد نظیر مساجد داشته باشیم و بار دیگر کارکردهای مساجد را در جامعه ارتقا ببخشیم.

معاون استاندار تهران یادآور شد: در حوزه فرهنگی به کار و ابتکار نیاز دارد و فقط نمی‌توان به نقد و گاه نفی پرداخت بلکه باید وارد گود شده و به وظیفه خود در قبال مسائل فرهنگی عمل کرد.

وی ادامه داد: در مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران اعتبارات خوب و مناسبی در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی از جمله تقویت پایگاه‌های بسیج، هیأت‌های دینی و هیأت‌های مذهبی گنجانده شده که می‌تواند نقش مهمی در ارتقا فرهنگ جامعه و رفع مشکلات اجتماعی داشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: برای انجام کار فرهنگی دقیق و ویژه کمبود اعتباری وجود ندارد و با آغاز به کار دبیرخانه مسئولیت اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی می‌توان اعتبارات مورد نیاز اجرای کارهای فرهنگی را تأمین کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس