کد خبر: 360253
۰
۰
نسخه چاپی

۱۳۸۰ دانشجوی خارجی در المپیاد ورزشی بین‌المللی به میزبانی مازندران شرکت می‌کنند

علی اکبر  ایزدی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  در این دوره از مسابقات که برای نخستین بار در کشور برگزار می شود دانشجویان دختر و پسر کشورهای دیگر که در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند در هفت رشته ورزشی شطرنج ، بدمینتون ، فوتسال ، بسکتبال سه نفره ، شنا ، تنیس روی میز و والیبال با هم رقابت می پردازند.

وی زمان برگزاری این المپیاد ورزشی را هفتم تا ۱۹ شهریور ماه اعلام کرد و گفت: ۸۸۰ دانشجوی خارجی در بخش مردان از هفتم تا دوازدهم شهریور ماه در دانشگاه مازندران با هم به رقابت می پردازند.

معاون دانشگاه مازندران همچنین زمان برگزاری مسابقات دانشجویان دختر در این دوره از رقابت ها را چهاردهم تا نوزدهم شهریور ماه ذکر کرد و افزود : ۵۰۰ دانشجوی دختر کشورهای مختلف در این مسابقات با هم رقابت خواهند کرد .

وی هدف از برپایی المپیاد ورزشی برای دانشجویان بین‌الملل را معرفی پتانسیل‌های مراکز علمی ایران و جذب  بیشتر دانشجو و نیز ایجاد شور و نشاط عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد ما شرایطی را فراهم آوریم تا این دانشجویان از فرصت کنار هم بودن لذت ببرند و شبکه‌ای از روابط دوستانه را از طریق آشنایی با دانشجویان سایر کشورها ایجاد کنند.

ایزدی فرد با اشاره به این نکته که این المپیاد ورزشی در حوزه دانشجویان بین‌الملل برای اولین بار است که برگزار می‌شود ، گفت : امیدواریم این المپیاد بتواند در سال‌های مختلف و با اهداف متعالی‌تر برگزار و اثرگذارتر باشد.

بنا به اعلام دانشگاه مازندران حدود یک هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند .

همچنین معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویی تعداد دانشجویان خارجی که در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند حدود یکصد هزار دانشجو در بیش از یکصد دانشگاه ایران است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید