کد خبر: 360343
۰
۰
نسخه چاپی

تزریق دُز یادآور واکسن کماکان راه ‌حل پیشگیری از شیوع کرونا است

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی و ۱۰ شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

وی افزود: در هفته گذشته ۷۱۳ مورد به ویروس کرونا مبتلا، ۲۰۱ مورد بستری و پنج نفر نیز متاسفانه بر اثر این ویروس جان باختند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر تزریق دُز یادآور گفت: بخش اعظمی از افرادیکه بر اثر این ویروس فوت کردند کسانی ‌هستند که واکسن تزریق نکردند بنابراین مردم تزریق دُز یادآور را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۱۴۸ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۵۶۳ نفر در دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۲ هزار و ۹۰۵ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در هفته گذشته اقدام به تزریق واکسن کردند.

مدرس خیابانی ادامه داد: اعزام تیم‌های سیار واکسیناسیون در حاشیه شهر، مراکز پرجمعیت و ادارات نیز یکی از عواملی بوده که موجب افزایش میزان تزریق واکسن شده است.

وی گفت: راهکار اساسی برای کنترل ویروس کرونا اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی، اعزام تیم‌های سیار واکسیناسیون و استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت صدا سیما، علما، روحانیون، ائمه جمعه و صاحبان کلام برای ترغیب جامعه به تزریق واکسن اقدام کرد.

وی افزود: خوشبختانه میزان ابتلا نسبت به هفته گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته اما شکننده بوده و باز هم جدی گرفتن شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دٌز یادآور گامی اساسی در مبارزه با ویروس کرونا است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید به صورت حضوری خواهد بود، تاکید کرد: تهویه کلاس ها همچنین تزریق دُز یادآور واکسن برای دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهارداشت: شعب بانک توسعه تعاون، صادرات، قرض‌الحسنه مهر ایران، ملی و پست بانک بیشترین میزان تزریق واکسن را داشته اند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید