کد خبر: 360536
۰
۰
نسخه چاپی

بانک مسکن ۳۷۰۰ میلیارد تومان برای نهضت ملی مسکن در زنجان تامین مالی کرده است

به گزارش ایرنا، مهدی جمالوندی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به تصویب قانون جهش تولید مسکن در مجلس و عزم دولت برای ساخت چهار میلیون مسکن در کشور اشاره کرد و افزود : بر اساس بررسی های انجام شده اوضاع قیمت مسکن در زنجان از نظر گرانی جزو شهرهای اول کشور است و بخش مسکن در این استان رشد نامتعادلی داشته است.

وی اظهار داشت : به دلیل عدم اجرای پروژه‌های بزرگ مسکن در سالهای گذشته، اکنون شاهد تورم بالا در این بخش هستیم.

جمالوندی با بیان اینکه تلاش ما در بانک مسکن این است که شرایط حاضر را برای مردم آسان تر کنیم و مشکلات حوزه مسکن در زنجان را کاهش دهیم، گفت : بانک مسکن تاکنون برای ساخت ۱۰ هزار و ۵۳۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان تامین مالی کرده که رقم آن نزدیک ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی به هدف گذاری رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی استان زنجان در سال اجاری اشاره کرد و گفت: برای تحقق سهم بخش مسکن در این خصوص، هشت هزار میلیارد تومان نیاز است که تاکنون حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را بانک مسکن در استان تامین مالی کرده و نزدیک ۲ هزار میلیارد تومان نیز از آورده های خود مردم تامین شده است.  

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان با بیان اینکه آورده مردم برای واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تا حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد نیز خواهد رسید، افزود : یعنی در مجموع با اعتبارات بانک مسکن و آورده های مردمی، تقریبا ۸۵ درصد رشد اقتصادی بخش مسکن در زنجان تا حالا محقق شده است.

جمالوندی با بیان اینکه بر اساس قانون، بانک مسکن باید ۲۰ درصد اجرای طرح تامین مالی کند، گفت: برای تامین مابقی اعتبار مورد نیاز، بانک های دیگر نیز باید پای کار بیایند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84853442/بانک-مسکن-۳۷۰۰-میلیارد-تومان-برای-نهضت-ملی-مسکن-در-زنجان-تامین

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید