کد خبر: 360538
۰
۰
نسخه چاپی

سیستان و بلوچستان رتبه ششم کشور در حوزه اشتغال را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین مدرس خیابانی شامگاه شنبه در نشست شورای اشتغال سیستان و بلوچستان اظهارداشت: خوشبختانه در جذب اعتبارات حوزه اشتغال خوب عمل کردیم اما باید تلاش کنیم تا صد درصد اعتبارات را جذب کنیم.

وی افزود: جوانان بیکار استان سیستان و بلوچستان می توانند با کسب مهارت در پروژه‌های عمرانی، شهرک های صنعتی و سایر مشاغل به کارگیری شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شورای اشتغال مهمترین شورای استان است، ادامه داد: ما هیچ موضوعی مهمتر از ایجاد اشتغال در استان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها و فرمانداران از دیدگاه من یک هدف بیشتر ندارند و آن این است که هدف و تمرکزشان معطوف به ایجاد اشتغال باشد لذا باید از تمام ظرفیت خود در این حوزه بهره گیرند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: اگر بخواهیم مشکل استان سیستان و بلوچستان در همه حوزه ها حل شود باید بتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تمرکز همه دستگاه های اجرایی در حوزه اشتغال تاکید کرد: هر اقدامی که در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود باید منجر به ایجاد شغل برای جوانان شود و اگر اشتغال ایجاد نکند هیچ خاصیتی ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر جلوگیری از مهاجرت مردم سیستان افزود: یکی از مهمترین موضوعات در منطقه سیستان اشتغال است که می توان به وسیله آن مردم را در این منطقه ماندگار کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: میزان جذب اعتبارات تبصره ۱۸ به حدود ۵۰ درصد رسیده همچنین صنعت و معدن توانسته ۸۰ درصد این تسهیلات را جذب کند.

داوود شهرکی ادامه داد: در حوزه تبصره ۱۶، یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب داریم که کمتر از یک ماه ۲۰ درصد آن جذب شد و تا پایان شهریور ۵۰ درصد آن جذب می شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید