کد خبر: 360798
۰
۰
نسخه چاپی

ارتقای دانش و فرهنگ مردم کارکرد مشترک رسانه ها و آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقی سیاهکالی مرادی روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی افزود: خبرنگاران، یاوران و همراهان همیشه در صحنه ما در عرصه ارائه خدمات و تعلیم و تربیت هستند.

این مسوول خاطرنشان کرد: باور داریم که حرفه خبرنگاری بسیار حساس و نقش آفرین، مقدس و شریف است و هر کس در این عرصه وارد می‌شود بدون شک دغدغه مردم و حل مشکلات جامعه را دارد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: خبرنگاران نقش اساسی در جهاد تبیین برعهده دارند و هوشمندانه و آگاهانه با تاسی از الگوی سیدالشهدا(ع) و حضرت زینب (س)  باید در این عرصه نقش آفرینی کنند.

وی نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی افکار عمومی به اهمیت مشارکت با متولیان امر تعلیم و تربیت اشاره کرد و اظهار داشت: همفکری و همیاری اصحاب رسانه با آموزش و پرورش موجب موفقیت و پیشرفت‌های چشمگیر این نهاد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی نقش اساسی دارند و اصحاب رسانه باید در راستای آگاهی‌بخشی درست و منطقی جامعه قدم بردارند.

سیاهکالی مرادی همچنین با اشاره به اینکه ارتقای سطح دانش و فرهنگ مردم جامعه از وظایف مشترک رسانه و آموزش و پرورش است،تاکید کرد: با تعامل و برنامه‌ریزی منسجم و کارشناسی می‌توان در این حوزه عملکرد بهتری داشت.

این مسوول با بیان اینکه خبرنگاران نقش مؤثر در آگاهی بخشی و توسعه فرهنگی جامعه ایفا می‌کنند،گفت: رسانه‌های مختلف گروهی از جمله خبرگزاری ایرنا در زمینه تنویر افکار عمومی نقش مهم و سازنده‌ای داشته و در این مسیر اهتمام جدی دارند.

وی، ضرورت اجرای سند تحول آموزش و پرورش را در بهره‌وری بیشتر نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: ارتقای کیفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی به ارتقا و بهبود شرایط جامعه کمک خواهد کرد و سعی ما بر این است تا از دیدگاه‌های کارشناسی در حل مشکلات و آسیب‌های نظام آموزش و پرورش استفاده کنیم.

 شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۷۷ در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد ماه  "سالروز شهادت محمود صارمی" را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید