کد خبر: 360843
۰
۰
نسخه چاپی

۱۲ میلیارد ریال تسهیلات توسعه بخش مکانیزاسیون به کشاورزان آستانه پرداخت شد

مهرداد محمدی امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، میزان تسهیلات معرفی به بانک این شهرستان را در سالجاری ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تسهیلات توسعه بخش مکانیزاسیون جهت خرید ماشین آلات مختلف کشاورزی چون تیلر، تراکتور، کمباین، نشاء کار برنج به کشاورزان منطقه پرداخت می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون این شهرستان از وجود یکهزار تراکتور، ۹۷۰ دستگاه کمباین، یکهزار و ۱۸۰ دستگاه تیلر و ۹۰۰ دستگاه نشاء کار برنج برخوردار است ، اظهار داشت: تسهیل در عملیات کاشت ، داشت و برداشت ، افزایش سطح درآمد کشاورزان از اهداف پرداخت چنین تسهیلاتی است.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای حدود ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی است که از این میزان ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار به کشت برنج، ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار به کشت بادام زمینی و مابقی نیز به تولید محصولات صیفی و باغی اختصاص دارد.

محمدی با اشاره به برداشت برنج در این منطقه نیز گفت: هم اکنون یک درصد محصول برنج در این شهرستان توسط کشاورزان برداشت شده است.

به گفته محمدی پیش بینی می شود امسال ۹۳ درصد اراضی برنج این شهرستان به صورت میکانیزه و هفت درصد نیز به صورت سنتی برداشت شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ کارخانه برنجکوبی در این شهرستان گفت: سالانه ۱۱۲ هزار تن شلتوک برنج در این شهرستان تولید می شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید