کد خبر: 360887
۰
۰
نسخه چاپی

دستاورد سفر شهرستانی استاندار مازندران به چالوس/ بهره مندی ۹۱ خانوار به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران اسماعیل اعزی افزود: در پی پیگیری مصوبات سفر شهرستانی استاندار مازندران به شهرستان چالوس، تجهیزات لازم نصب و تکنولوژی سایت موجود اپراتور رایتل در روستای ناتر بخش مرزن آباد شهرستان چالوس ارتقا یافت و هم اکنون پوشش اینترنت پرسرعت LTE در این مناطق فراهم شد.

وی تصریح کرد: با ارتقای سایت روستای ناتر ، جمعیتی افزون بر ۹۱ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات باکیفیت صوت و اینترنت همراه برخوردار شدند.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه های ارتباطی در سایر روستاهای این شهرستان بنا به دستور استاندار مازندران، گفت: نقاط فاقد پوشش و نیازمند به خدمات ارتباطی، شناسایی و بررسی شده و به محض تایید و تصویب، مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و ابلاغ آن به اپراتورهای تلفن همراه در دو مرحله هفته دولت و ایام الله دهه فجر امسال اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برخی از ابلاغ‌های واگذار شده توسط مجری این طرح به اپراتور رایتل در حال حاضر دارای تکنولوژی نسل سوم تلفن همراه می باشد که به زودی با تامین پهنای باند لازم و تجهیزات مربوطه به تکنولوژی ۴G ارتقا خواهد یافت.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران به توزیع سیمکارت رایگان با بسته اینترنت اولیه به صورت هدیه توسط اپراتور رایتل در روستای ناتر اشاره کرد و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته توسط مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت با اپراتورهای تلفن همراه به زودی رومینگ بین اپراتوری بر روی سایت رایتل مذکورفعال خواهد شد و مشترکین روستایی که دارای سیمکارت‌های همراه اول و ایرانسل می باشند نیز می توانند از خدمات اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شوند.

تجهیز روستاهای مازندران به اینترنت پرسرعت پوشش اینترنت در روستاها تا به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد و از مجموع سه هزار و ۶۲۲ روستای استان ۲ هزار و ۴۷۴ روستا دارای سکنه بالای ۲۰ نفر هستند که برخودار از اینترنت پرسرعت هستند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید