کد خبر: 360889
۰
۰
نسخه چاپی

امام جمعه ملایر: خبرنگاران با الگو گرفتن از سردار سلیمانی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" روز دوشنبه در دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ملایر، اظهار داشت: این هنر و نقش خبرنگار است که بتواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی با بیان اینکه کار ارزشمند فرهنگی هرگز گم نمی‌شود، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) را پرچمدار جهاد تبیین و الگویی عملی برای خبرنگاران دانست و افزود: واقعه عاشورا توسط حضرت زینب(س) به درستی روایت و در تاریخ ثبت شد.

امام جمعه ملایر واقعه عاشورا را سراسر درس و عبرت برای آیندگان دانست و ادامه داد: اگر واقعه عاشورا به درستی در تاریخ ثبت و ضبط نمی‌شد، ممکن بود آیندگان ترسیم درستی از این واقعه نداشته باشند.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه نقش و هنرنمایی خبرنگاران اجازه نمی‌دهد خبر در قطعه‌ای از تاریخ محو شود، افزود: اصالت فرهنگی ایران و تمامی کتاب‌های تاریخی که در تاریخ ثبت شده، مرهون افرادی است که این اتفاقات را ثبت و ضبط کرده‌اند.

وی تاکید کرد: خبرنگاران باید به دنبال اخباری بروند که ارزش مانایی و ماندگاری خود را داشته باشد و آیندگان بتوانند از این خبر تجربه و عبرت بگیرند.

امام جمعه ملایر یادآور شد: اگر امروز بسیاری از آزادی‌طلبان عالم از امام حسین(ع) الگو می‌گیرند، به دلیل ثبت درست واقعیت‌های عاشورا در تاریخ بوده است.

حجت الاسلام برقراری به دیگر ویژگی خبرنگاران اشاره کرد و افزود: اصحاب خبر و رسانه باید بدون حب و بغض و پیش‌داوری، واقعیت‌ها را ثبت کرده و خبر را عاری از هرگونه قضاوت، به درستی منتشر کنند.

به گفته وی، خبرنگاران باید از انتشار اخبار سلیقه‌ای و بدون منبع موثق و غیرکارشناسی پرهیز کرده و در ارائه اخبار اهداف متعالی را تعریف کنند.

امام جمعه ملایر خبرنگاران را به موُذن تشبیه کرد و گفت: برای جلوگیری از ترک فعل مسئولان به اذان خبرنگاران نیاز داریم.

امام جمعه ملایر: خبرنگاران با الگو گرفتن از سردار سلیمانی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند

امام جمعه ملایر نقش خبرنگاران را در توسعه شهرستان، برجسته کردن ظرفیت‌ها و نقاط قوت و تبیین اقدامات بزرگ و بلندمدت ویژه دانست و افزود: با تلاش شما باید تحول عظیمی در شهر جهانی انگور و ایجاد صنایع تبدیلی آن ایجاد شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید