کد خبر: 360893
۰
۰
نسخه چاپی

ارتباط منسجم میان صنعت و دانشگاه در استان فارس

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمدهادی ایمانیه ظهر دوشنبه در جلسه با رئیس دانشگاه صنعتی شیراز، رئیس سازمان صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه جهت ایجاد تحول در صنعت، گفت: از بین همه دانشگاه‌ها در حوزه صنعت بیشترین انتظار از دانشگاه صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه لازمه این اتفاق، برگزاری جلسات منظم مدیریتی به‌صورت هفتگی با دستور جلسه خاص و پیگیری خاص میان رؤسای دانشگاه، صمت و شهرک‌های صنعتی است، اظهار داشت: همچنین ایجاد دفتر دانشگاه در سازمان صمت و شهرک صنعتی و بالعکس بسیار لازم و اثرگذار است.

استاندار فارس بر لزوم تبلیغات وسیع جهت ترغیب صنعتگران برای ارتباط‌گیری با دانشگاه، گفت: استقرار یک الی دو استاد رابط دانشگاه و شهرک صنعتی قطعاً کانونی جهت مراجعه صنعتگران و حل علمی مشکلاتی خواهد شد که صنعت با آن مواجه است.

وی با اشاره به اینکه با صمت نیز همین اقدام باید انجام شود، افزود: صنایع خارج از شهرک صنعتی هم فراوان و قدرتمند هستند و مشکلاتشان جدی است و آمادگی تحولات عمیق و وسیع را دارند.

مقام عالی دولت در فارس افزود: در دانشگاه هم دفتری از صنعت قرار دهید و ارزیابی استاد هم باید به این شکل باشد که در یک بازه زمانی با چند صنعت قرارداد بسته و چند زمینه را برای دوره‌های آموزشی دانشجویان فراهم کرده و چند سفارش پژوهش را پذیرفته است.

ایمانیه در ادامه به لزوم استخراج آمار و اطلاعات عمیق و وسیع از صنعت استان با نگاه دانشگاهی اشاره کرد. وی در ادامه اظهار داشت: در شهرک صنعتی به تهیه امکاناتی که می‌خواهید به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهید، سرعت بخشید و هرچه سریع‌تر اطلاعیه و فراخوان را اعلام کنید.

استاندار فارس همچنین با ارائه پیشنهادی به برگزاری نمایشگاه به صورت هر سه ماه یکبار توسط شهرک صنعتی و صمت در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این اقدام قطعاً بسیار تأثیرگذار است تا صنعت و دانشگاه به هم وصل شوند و هدف مدنظر شما اتفاق افتد.

وی افزود: وقتی یک دانشجوی دکترا به این صنعت متصل شد، به احتمال زیاد جذب همان صنعت می‌شود، به هم نزدیک می‌شوند و دغدغه شغل آینده را ندارند.

ایمانیه افزود: اختصاص امتیازات ویژه به پژوهش‌های کاربردی و مبتنی‌بر تفاهم میان دانشگاه و صنعت برای اساتید و دانشجویان نیز بسیار اثرگذار است.

تقویت نقش دانشگاه در کلینیک‌های صنعتی از دیگر مواردی بود که استاندار به آن اشاره کرد و افزود: این اقدام نیز می‌تواند مؤثر واقع شود که به صنعتی تسهیلات بدهیم که با دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری داشته باشند.

استاندار فارس همچنین به ایجاد دفاتر مشاوره نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد فضای فیزیکی و امکانات برای ایجاد دفتر مشاوره بسیار جهت امیدآفرینی و ایجاد انگیزه مهم خواهد بود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

ارتباط منسجم میان صنعت و دانشگاه در استان فارس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید