کد خبر: 360921
۰
۰
نسخه چاپی

خرید دانه‌های طلایی کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۳۶ هزار تن گذشت

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان، محمدرضا سرگزی اظهارداشت: این مقدار خرید گندم از کشاورزان توسط ۱۲ مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی انجام شده است.

وی گفت: زمان تقریبی خرید گندم در سیستان و بلوچستان از اوایل فروردین ماه سالجاری آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه دارد لذا کشاورزان می توانند در این بازه زمانی محصولات خود را به مراکز از قبل تعیین شده در سطح استان تحویل دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: مبلغ کل گندم خریداری شده تاکنون ۴۰۸ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۸۶ میلیارد تومان از وجوه گندم خریداری شده به کشاورزان استان پرداخت و بقیه وجوه طبق پیگیری های صورت گرفته با شرکت بازرگانی دولتی ایران در اولین فرصت به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

سرگزی به کشت دانه های روغنی در سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و گفت: کلزا در بین دانه های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است، همچنین این گیاه می‌ تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری‌ها و آفات و علف های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصول شود.

وی با تشویق کشاورزان به کاشت این محصول زراعی و با ارزش افزود: خرید دانه های روغنی از کشاورزان استان به مرز ۱۹۵ تن رسیده و مبلغ پرداخت شده به کشاورزان استان تاکنون ۲ میلیارد و ۹۲۱ میلیون تومان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کشاورزانی که تاکنون محصولات زراعی خود را به مراکز خرید تحویل نداده اند هر چه سریعتر اقدام کنند زیرا به روزهای پایان خرید تضمینی نزدیک می شویم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید