کد خبر: 360956
۰
۰
نسخه چاپی

۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در سیستان و بلوچستان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود

شهریار شهرکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۲ مرکز ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان امام علی (ع) زابل خدمات لازم را به بیماران نابارور استان ارائه می‌دهند.

وی گفت: در صورت مراجعه افراد نابارور به بخش خصوصی نیز ۷۰ درصد تعرفه توسط بیمه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته بابت ناباروری ۳۷۵ نفر در استان، ۶۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: پیشرفته ترین دستگاه های موجود ناباروری به همراه تیم کاملی از پزشکان نیز در مرکز ناباروری مولود زاهدان هستند که با این امر دیگر نیازی به مراجعه بیمه شدگان به استان های دیگر وجود ندارد.

شهرکی گفت: ۸۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان، شهرنشینان و ایرانیان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: حدود ۳۷۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند که در دهک های یک تا سه قرار دارند و تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت کشور و بیمه سلامت منعقد شده که افراد کم برخوردار و حاشیه شهر را نیز تحت پوشش این بیمه قرار می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: طرح دارویار نیز از ۲۳ تیرماه به صورت رصد روزانه در استان اجرایی و ۲۰۶ داروخانه به صورت مرتب در این طرح رصد شدند و حذف ارز ترجیحی در پرداخت های بیمه شدگان تاثیری نداشت و تنها کسانی‌که فاقد بیمه بودند داروها را براساس قیمت روز دریافت می کردند.

وی ادامه داد: تمامی اقشار جامعه که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند به صورت رایگان بیمه سلامت شوند و بعد از سه ماه از زمان بیمه براساس ارزیابی وسع که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می دهد اگر فرد در دهک یک تا سه باشد، همچنان به صورت رایگان بیمه خواهد شد.

شهرکی گفت: مردم می توانند از طریق سامانه بیمه سلامت ایرانیان و مراجعه به دفاتر پیشخوان برای صدور اولیه و تمدید بیمه سلامت اقدام کنند.

وی افزود: تمامی بدهی ها تا سال ۱۴۰۰ پرداخت شده و هیچ‌گونه بدهی بابت سال گذشته به بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این استان در سطح کشور جزو پنج استان برتر در زمینه الکترونیکی شدن است.

وی گفت: هدف بیمه سلامت پوشش بیمه ای تمامی اقشار جامعه، دسترسی آسان به مراکز درمانی و پزشکی و به روز بودن پرداخت ها به مراکز طرف قرارداد است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید