کد خبر: 361015
۰
۰
نسخه چاپی

کنگره شهدای استان قم ابعاد بین‌المللی دارد

حسن مومن روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی قم درگفت‌وگو با خبرنگاران خبرنگار ما، بیان کرد: دومین کنگره شهدای استان علاوه بر ملی بودن دارای ابعاد بین‌المللی است و این مراسم با حضور شماری از خانواده‌های گرامی شهدای غیرایرانی مدفون در قم در کنار خانواده‌های معظم شهدای استان برگزار می‌شود.

وی افزود: پیکر مطهر یک‌هزار و ۳۳۰ شهید از ۹ کشور جهان که در راه اسلام جان خود را فداکردند در این استان به خاک سپرده شده‌است و فراهم کردن امکان حضور شماری از خانواده‌های معظم این شهدا که از کشورهای مختلف جهان به این کنگره تشریف می‌آورند، جلوه‌ای خاص به این مراسم خواهد بخشید.

جانشین ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با تاکید بر این که می‌خواهیم در این کنگره با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود شهدای استان را به نسل جوان امروز معرفی کنیم، ادامه داد: همه عوامل برگزاری کنگره بر این نکته وحدت نظر دارند که این مراسم در قم باید در نوع خود بی‌نظیر باشد و به همین دلیل همه تلاش خود را برای برگزاری کنگره‌ای در بالاترین کیفیت ممکن به کار گرفته‌اند.

مومن گفت: دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ مسئولان دولتی، استاندار قم و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی به برگزاری کنگره شهدای استان قم نگاه ویژه‌ای دارند و همه ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شده‌است تا شاهد برگزاری مراسم باشکوهی برای تجلیل از مقام والای شهیدان استان قم باشیم.

وی بیان داشت: در همین رابطه رسانه‌های فعال در قم رسالتی مهم در برپایی هرچه باشکوه‌تر این کنگره دارند و ما از اصحاب رسانه می‌خواهیم در این مدت باقیمانده تا برگزاری کنگره با تولید آثار جذاب و متناسب با ذائقه مخاطب امروز به معرفی و تبیین شخصیت شهدای استان بپردازند.

وی ادامه داد: شهدا به وظیفه و تکلیف خود عمل کردند و اکنون نوبت ماست که با بهره‌گیری از بهترین روش‌ها، پیام ایشان را به نسل امروز منتقل کنیم که در همین راستا کنگره شهدای استان قم تلاش کرده‌است با ارائه آثار متنوع در قالب‌های مختلف و همچنین استفاده از فضای مجازی این موضوع را دنبال کند.

امسال مردم قم برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان را در دستور کار دارند تا بتوانند خواسته‌های موردنظر رهبر انقلاب را محقق کنند، این کنگره قرار بود سال ۹۸ برگزار شود اما به علت اینکه بسترهای موردنیاز فراهم نبود به سال ۱۳۹۹ تعویق افتاد و به علت شیوع کرونا به ۲۷ آبانماه سال جاری موکول شد.

نخستین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ با عنوان «کنگره شهید زین‌الدین» برگزار شد و پس از این تجربه موفق گرامیداشت یاد شهدا، یک دوره کنگره شهدا در استان‌های گوناگون کشور برگزار و دومین دوره کنگره شهدای کشور بار دیگر از قم و با عنوان «گرامیداشت یاد و خاطره ۶ هزار شهید استان قم» در آبان  امسال با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» برگزار خواهد شد. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ستاد کنگره ملی شهدای استان قم می‌توانند به تارنمای این ستاد به نشانی اینترنتی https://shohadayeqom.ir و یا دفتر آن به نشانی قم، خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، کوچه ۱۷، پلاک ۱۷ مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۷۳۷۰۶۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یک هزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. 

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند.  

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید