کد خبر: 369179
۰
۰
نسخه چاپی

صدور ۵۰۰ هزار برگه موقت و تمدید ۴۰۰ هزار گذرنامه برای اربعین

 به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین اشتری روز جمعه در بازدید از مرز مهران اظهار داشت: زائران از استان های مبدا خود به سمت مرزها حرکت نکنند و منتظر اطلاع رسانی آخرین وضعیت مرزها از طریق رسانه های رسمی باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: جمعیتی که از شب گذشته در پایانه های مرزی باقی مانده اند با هماهنگی های صورت گرفته با طرف عراقی طی ساعات آینده به تدریج از مرزها خارج شوند. 

فرمانده فراجا تاکید کرد: با توجه به ازدحام جمعیت در شبانه روز گذشته در مرزهای کشور ما و ضعف در زیرساخت های لازم در آن سوی مرزها، برای خروج زائران مشکلاتی پیش آمده است که در حال پیگیری آن هستیم.

سردار اشتری یادآور شد: برای ورود آن دسته از زائرانی که سفر خود را زودتر انجام داده بودند و اکنون در حال برگشت هستند مشکلی وجود ندارد و همه دستگاه ها جهت تسهیل تردد این زائران آماده خدمات رسانی هستند. 

وی با بیان اینکه سلامت و کرامت زائران از اولویت های همه مسوولان کشور است، ادامه داد: در صورت باز شدن مرزها و اعلام آمادگی طرف عراقی برای پذیرش تعداد بیشتر زائران، موضوع از طریق رسانه های رسمی اطلاع رسانی می شود. 

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور تاکید کرد: با اعلام ستاد مرکزی اربعین کشور، همه مرزهای زمینی به سمت عراق بسته است و فقط کسانی که شب گذشته در پایانه ها بوده یا در قسمت قرنطینه حضور داشته اند اجازه ورود دارند و سایر زائران منتظر اطلاع رسانی ها باشند. 

به گفته سردار اشتری صدور گذرنامه موقت و تمدید گذرنامه از امروز تا اطلاع ثانوی متوقف شده است که باتوجه به حجم بالای تقاضا، دریافت گذر موقت و تمدید گذرنامه زائران حدود ۱۰ روز تاخیر صادر خواهد شد. 

وی گفت: در اربعین امسال برای تسهیل در تردد زائران و کاهش زمان صدور، ۵۰۰ هزار برگه موقت صادر و ۴۰۰ هزار گذرنامه تمدید شد. 
به گزارش ایرنا، ظهر امروز نیز سردار حسین سلامی فرمانده سپاه انقلاب اسلامی از پایانه مرزی مهران بازدید کرد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید