کد خبر: 371942
۰
۰
نسخه چاپی

خبرهای کوتاه استان بوشهر/ هزینه کردهای ورزشی شورا و شهرداری گناوه هدفمند باشد

به گزارش ایرنا، ساناز مرادی روز دوشنبه در بازدید از اماکن ورزشی این شهر افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری گناوه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر ،  جهت فراهم کردن ایجاد  زیرساخت‌های ورزشی  و تجهیزات موردنیاز  ورزشکاران تمهیدات لازم اندیشیده  تا   از این طریق بتوانیم   پروژه ماندگاری را  که  برای نسل آینده به یادگار بماند شروع کنیم و شوراهای آینده نیز جهت تکمیل آن قدم بردارند.

وی اظهارداشت: با استفاده از صاحبنظران، کارشناسان، خیران  و سرمایه‌گذاران شهرستان و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر، بررسی‌های لازم  جهت ساخت استادیوم و چمن شماره ۳ گناوه  شروع شود  در صورت نتیجه‌گیری ،  در این دوره آغاز بکار کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گناوه گفت: از اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر بابت اتمام کار تعویض کفپوش سالن حوادث تقدیر می‌شود و امیدواریم  تجهیز بیشتر این سالن  در دستور کار قرار گیرد.

مسئول کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر گناوه گفت:  بودجه فرهنگی ورزشی در شورا،  نباید غیرکارشناسی  و  بدون تعریف پروژه خاصی تعیین شود و  تلاش خواهیم کرد این روند هدفمند و درخور شان ورزشکاران  صورت گیرد.

حجت الاسلام محراب خادمی پور افزود:  در سال آینده در صورت فراهم شدن شرایط و با افزایش چشمگیر بودجه در بخش فرهنگی ورزشی، باید با  یک کار کارشناسی شده، پروژه‌ای ورزشی را جهت ورزشکاران گناوه آغاز کرده  و همچنین در حد توان امکانات و تجهیزات سالن‌های ورزشی را با همکاری دیگر ادارات تامین کنیم.

مسعود احمدزاده رئیس دفتر فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: پیمانکار  پیست تارتان استادیوم شماره ۲  گناوه تعیین شده و  تجهیز کارگاه کرده است و به زودی شروع به کار خواهد کرد.

وی اظهارداشت: خرسندیم برای اولین بار طی چندین سال گذشته شورای اسلامی شهر گناوه به دنبال کارهای مثمرثمر در ورزش  و پیگیر امکانات و اماکن ورزشی منطقه خود هستند.

معاون فرماندار دیلم: سرویس‌های مدارس مجوز داشته باشند

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم استان بوشهر گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت، سرویس‌های ناوگان خودرویی مدارس در زمان جابجایی دانش آموزان باید مجوزدار و دارای برچسب باشند.

به گزارش ایرنا،  روابط عمومی فرمانداری دیلم روز دوشنبه به نقل از محمود پورداوودی در جلسه شورای ترافیک  افزود: با نصب برچسب ،  استعلام‌های مورد نظر از سرویس مدارس به راحتی انجام می‌شود و پلیس، آموزش و پرورش و والدین هم می‌توانند نظارت کافی بر آنها داشته باشند.

وی گفت: ساماندهی سرویس‌های مدارس باتوجه به اینکه روزانه تعدادی زیاد از دانش آموزان برای رفت و آمد استفاده می کنند با  محوریت آموزش و پرورش شهرستان صورت می پذیرد.

وی اظهارداشت: ایمن سازی، نصب علائم و تابلو های راهنمایی و رانندگی و خط کشی گذرگاه های معابرین پیاده در جلوی در تمامی مدارس این شهرستان در آستانه سال تحصیلی جدید  مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز اقدام شود.

پورداوودی گفت: کنترل ترافیک معابر  در زمان بازگشایی و تعطیلی مدارس ضروی است که این امر  توسط ماموران زحمت کش راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار می گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم بیان کرد: در طول سال تحصیلی جدید در جهت بهبود فرهنگ ترافیک، دوره های آموزشی با محوریت فرهنگ ترافیک در مدارس برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: نرخ سرویس مدارس تا قبل از بازگشایی مدارس اعلام خواهد شد.

گناوه

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: بخش عمده اجرای قانون جوانی جمعیت در حوزه سلامت شهرستان بر عهده کارکنان حوزه بهداشت است که در این زمینه باید از همه ظرفیت‌های موجود شهرستان با هم افزایی بیشتر بهره برد.

به  گزارش ایرنا، دکتر عصمت حیدری روز دوشنبه  در کارگاه آموزش مبانی تعالی سلامت و جوانی جمعیت افزود: باتوجه به شرایط نامطلوب فعلی که شهرستان در حوزه جمعیت با آن مواجه است، تغییر نگرش مردم بر اساس اطلاعات واقعی و آماده کردن آنها برای پذیرش باورهای جدید، به عنوان اولین اقدام  ضرورت دارد.

وی گفت:  باروری کلی در شهرستان برحسب تعداد فرزندان هر مادر در سن باروری به میزان  ۱.۶ درصد  است که این شاخص مهم  به نسبت استان و کشور پایین بوده و ضروری است  همه مسئولان ذی‌ربط  نسبت به موضوع جمعیت احساس مسئولیت بیشتری کرده و برنامه‌های لازم را اجرایی کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان  گناوه اظهارداشت: از مسائلی که در خانواده‌های ایرانی شایع شده و مشکلات فردی و اجتماعی را به دنبال دارد موضوع تک‌فرزندی است که ادامه این روند با کاهش نسل جوان و افزایش تعداد میانسالان ، باعث آسیب به چرخه تولید و اقتصاد جامعه می‌شود.

بوشهر

تنها پلاژ بانوان بوشهر فعالیت خود را از سر گرفت

به گزارش ایرنا،  مجموعه ورزشی تفریحی پلاژ بانوان بوشهر در کنار پارک دانشجو پس از یک وقفه طولانی مدت از زمان شیوع کرونا، امروز بازگشایی شد.

روابط عمومی شهرداری بوشهر در این ارتباط اعلام کرد: نوبت آفتاب‌گیری پلاژ از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و سانس شنای پلاژ نیز ۱۴ تا ۱۹ تعیین شده است و از خدمات مجموعه ورزشی تفریحی صدف می‌توان به قابلیت ورزش‌های همگانی و آمادگی جسمانی، آب درمانی و شن درمانی، آموزش شنا و خدمات ماساژ و میزبانی از اردوهای دانش آموزی مدارس اشاره کرد.

تایید ۱۰ طرح اشتغال روستایی حوزه فاوا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، ۱۰ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری حوزه فاوا در استان بوشهر تایید شده است.

علی سملیان افزود: در این مدت حدود ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های این استان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در قالب بازدیدهایی با حضور نماینده‌هایی از اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، فرمانداری شهرستان‌ها و دستگاه های اجرایی ارائه دهنده تسهیلات پایدار روستایی و عشایری نحوه اجرای طرح های ارائه شده و تعهد به ایجاد اشتغال بررسی می‌شود.

سملیان اعلام کرد: امروز فعالیت چهار طرح فاوا از شهرستان تنگستان که با دریافت هفت میلیارد ریال تسهیلات برای 13 نفر ایجاد اشتغال کرده بودند، بررسی و تایید شد.

عسلویه

کشف سه نقطه ایجاد کننده آلودگی صوتی در عسلویه

رئیس اداراه نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه پایش صنایع و گشت صنعتی، کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه منابع دارای تراز صوتی بالا را مورد پایش قرار دادند.

حسین یگانه اعلام کرد: بر این اساس خطوط لوله بخار و محوطه فلر شرکت پالایش پارسیان سپهر و واحدهای تفکیک هوای دماوند پایش شد که در هر سه مورد، شدت آلودگی صوتی از حد استاندار بیشتر بود.

وی افزود: پس از ثبت داده‌ها، فرآیند تکمیل پایش صوت در این محل‌ها انجام و اخطاریه‌های متناسب به واحدهای صنعتی داده خواهد شد.

- مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: بحث تامین سلامت و درمان شهرستان‌های مردم همجوار با پارس جنوبی از اولویت‌های مسوولان این شرکت است. 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی  احمد باهوش روز دوشنبه  در نشست با رئیس بیمارستان کنگان افزود: مشکلات متعدد بیمارستان شهرستان کنگان در حوزه درمان را با تمام وجود لمس می کنم و مجتمع گاز پارس جنوبی برای  رفع این مشکلات آماده همکاری با کادر درمان است.

وی با تاکید بر این نکته که ما در بحث سلامت مرزبندی نداریم اظهار کرد: این منطقه نیاز به امکانات و تجهیزات درمان بیشتری دارد و به‌دلیل کمبود تجهیزات در منطقه در بعضی مواقع حوادث کوچک هم منجر به فوت می شود.

باهوش با اشاره به وجود چهار پالایشگاه مجتمع در منطقه کنگان و حضور خانواده های کارکنان در این منطقه گفت: برای سلامت کارکنان و خانواده‌های ایشان و همینطور مردم منطقه تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون از همه ظرفیت‌های منطقه و مجتمع استفاده کنیم، چرا که موضوع سلامت از موضوعات مهم ما در بحث پایداری تولید است.

رئیس بیمارستان کنگان گفت: کمبود لوازم و تجهیزات و خدمات پشتیبانی و اولیه ما را دچار مشکل کرده است.

دکتر سیده انسیه سجادی زاده افزود: با توجه به حجم بالای مراجعان بومی و کارکنان صنعت نفت به بیمارستان کنگان و ارائه خدمات به همه شهرهای اطراف ضروری است مسئولان و مدیران صنعت نفت به‌صورت ویژه به این موضوع بپردازند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84891245/خبرهای-کوتاه-استان-بوشهر-هزینه-کردهای-ورزشی-شورا-و-شهرداری-گناوه

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید