کد خبر: 373504
۰
۰
نسخه چاپی

برداشت ۱۰۰ هزار تن محصول زیتون از باغات شهرستان طارم آغاز شد

روح الله حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش کشاورز به خصوص حوزه زیتون، سالها تلاش شده است تا به حداکثر بهره وری برسیم و محصولات افزایش یابد.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از متضرر شدن زیتون کاران شهرستان طارم یادآورشد: پیگیر بسته حمایتی متناسب با شرایط بازار از طریق وزارتخانه جهادکشاورزی هستیم چراکه در شرایط موجود شاهد افت قیمت این محصول در بازار خواهیم بود.

حسنی اظهارداشت: اخذ اجازه صادرات روغن زیتون، ممنوعیت واردات روغن زیتون تا زمانیکه تولید داخل جوابگوی نیاز باشد و تامین سرمایه در گردش برای شرکت های فراوری و کارخانه های تولید روغن و کنسرو زیتون از جمله پیشنهادهای ارایه شده به وزارتخانه جهت حمایت از زیتونکاران است.

وی تصریح کرد: درصورتیکه سرمایه در گردش برای سرمایه گذاران در خصوص فراوری محصول زیتون تولیدی در شهرستان طارم فراهم شود، این شرکت ها با خرید محصول از باغداران از افت قیمت محصول جلوگیری می کنند.

حسنی خاطرنشان کرد: هم اکنون در آغاز فرایند برداشت زیتون هستیم و انجام راهکارهای اتخاذ شده، به یقین تاثیرات مثبتی در بازار این محصول خواهد داشت.  

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز پیشتر با تاکید بر لزوم توسعه واحدهای فرآوری زیتون به ویژه در منطقه طارم گفت در زمان حاضر برای توسعه واحدهای فرآوری زیتون در استان ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش نیاز است که با هماهنگی که با وزارت جهاد کشاورزی قرار شد، حدود نیمی از این میزان تسهیلات در قالب اعتبارات شناور بخش کشاورزی در قالب تبصره ۱۸ به متقاضیان اعطا شود.

مهدی قهرمانی افزود: برابر قانون ۱۵ درصد منابع تسهیلات بانکی باید به بخش کشاورزی پرداخت شود، در حالی که در زمان حاضر فقط ۹.۶ درصد تسهیلات پرداختی در استان به حوزه کشاورزی اختصاص یافته که قسمت قابل توجه این تسهیلات نیز توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است و اگر سهم این بانک را کم کنیم، سهم بانک های دیگر به ۳ تا ۴ درصد می رسد.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان، میزان بهره مندی بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی در استان ۳۶ درصد، بخش خدمات و بازرگانی۲۳ درصد، بخش مسکن ۱۷.۷ درصد، تسهیلات قرض الحسنه ۱۱ درصد و بخش کشاورزی ۹.۶ درصد است.  

هم اکنون  ۹ هزار و ۸۰۰ نفر بهره بردار زیتون در شهرستان طارم مشغول فعالیت هستند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84898164/برداشت-۱۰۰-هزار-تن-محصول-زیتون-از-باغات-شهرستان-طارم-آغاز-شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید