کد خبر: 457644
۰
۰
نسخه چاپی

مشارکت ۲۰۰ هنرمند یزدی در شادراه نور

مصطفی زارع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برنامه های نوروزی سازمان با برگزاری افتتاحیه ویژه برنامه « شادراه نور» اظهار کرد: خوشخبتانه افتتاحیه این مراسم با حضور پرشور مردم شهر یزد و با حضور استاندار، شهردار و مسئولانی استانی در محل بلوار بسیج برگزار شد.

وی افزود: میهمان ویژه این مراسم خانواده های خوش جمعیت شهر یزد بودند که حضوری پرشور نیز داشتند و از این برنامه های استقبال کردند.

زارع زاده با اشاره به برنامه ریزی برای تمامی اقشار جامعه در شادراه نور گفت: این برنامه ها برای تمامی اقشار و سنین برنامه ریزی شده است به طوری که خانواده ها می توانند همزمان برای فرزندان خردسال خود بهره مند شوند و در کنار آن نیز بزرگسالان از ابربازی ها استفاده کنند.

ربیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بیان کرد: در این برنامه ها در کنار تفریح، نشاط و شادابی، آموزشهای مختلف در نظر گرفته شده که سلیقه های مختلف می توانند از این برنامه ها استفاده کنند.

وی گفت: از جمله این برنامه ها در فرهنگ یزد می توان به پخت نان یزدی اشاره کرد که در قالب جشنواره، پخت انواع نان را داریم که آموزش دستور پخت نیز به مخاطبین ارائه می شود.

زارع زاده گفت: بسیاری از صنایع دستی در این ویژه برنامه تجربه محور هستند که افراد می توانند آن را تجربه کنند و در کنار آن غرفه های عفاف و حجاب به بسیاری از سئوال‌ها و گره های ذهنی در این خصوص پاسخ دهند.

وی ادامه داد: در کنار آن غرفه های آموزش شهروندی برای خانواده ها به ویژه در زمینه ایمنی و آتشنشانی خدمات و آموزش ارائه می شود و در کنار آن پسماند، ایمنی، فضای سبز نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بیان کرد: غرفه های مهدویت با توجه به عصر ظهور جهت ارائه خدمات به خانواده ها ایجاد شده و به صورت تعاملی و چالشی مباحث ارائه می شود.

وی گفت: غرفه هوش مصنوعی از دیگر بخش های ما است که برای کودکان به شدت جذاب است و در کنار آن نیز کهنسالی و جوانی با هوش مصنوعی نشان داده می شود.

زارع زاده بیان کرد: غرفه های فرهنگی مانند نقاشی خط با حضور اساتید برتر کشوری و استانی و همچنین غرفه خوشنویسی از جمله اقدامات دیگر است.

وی ادامه داد: حوزه بوم آرت نیز با تکمیل هر شب و طراحی به عنوان برنامه هنری دیگری است که در شادراه برگزار می شود و در آن نیز از هوش مصنوعی بهره برده می شود که می تواند برای خانواده ها جذاب باشد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: غرفه خشت و خاطره از جمله بخش های دیگر است که خانواده ها می‌توانند به صورت خانوادگی خشت های سازه را درست کرده و در مسابقه نیز شرکت کنند.

وی گفت: همه این ها یا نخ تسبیح به عنوان مسابقه گمشده به هم مرتبط شده است.

زارع زاده با اشاره به برگزاری مسابقه « گمشده » گفت: ماموریت کودک توسط خانواده و استفاده از آب انبار گلشن و حضور در تونل زمان و استفاده از تمامی غرفه ها به عنوان مسابقه گمشده است که می تواند برای خانواده ها جذاب باشد.

وی گفت: موزه زنده در قالب غرفه های مختلف رسم و رسوم زندگی مردم در قدیم، مشاغل، حرفه ها و شغل های فراموش شده و در آخر نیز مفاخر یزدی از جمله برنامه های دیگر ما است که در این شادراه اجرایی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به تعداد هنرمندان حاضر در این برنامه ها گفت: نزدیک به ۲۰۰ هنرمند در اجرای این برنامه ها حضور دارند و عوامل اجرایی نیز ۳۰۰ نفر هستند .

وی گفت: مشارکت مردمی و حضور تشکل های مردمی از جمله شاخصه های این شادراه است که خوشخبتانه شاهد اقداماتی خوبی از این گروه ها نیز هستیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید